ارومیه میزبان اندیشمندان و پژوهشگران ملی و بین المللی

دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اندیشمندان و پژوهشگران ملی و بین المللی در نخستین کنگره بین المللی بیومارکر‌ها را میزبانی می کند.

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی بیومارکر‌ها گفت: در این کنگره بین المللی علاوه بر اندیشمندان داخلی از ۱۲ کشور دنیا از جمله آمریکا، چین، امارات، یونان، ترکیه، بنگلادش، پاکستان، سودان، چک، هندوستان، استرالیا و انگلستان نیز پژوهشگرانی مقالات خود را به صورت آنلاین یا آفلاین ارائه می‌کنند.

دکتر یوسف رسمی اظهار کرد: ۳۲۵مقاله به دبیرخانه این کنگره در هفت محور علمی خصوصا سرطان‌ها و کووید ۱۹ ارسال شده بود که بعد از داوری و ارزیابی، ۵۵ مقاله برای ارائه و سخنرانی در این کنگره انتخاب و ۲۳۸ مقاله نیز در حاشیه این کنگره به صورت پوستر در معرض دید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

در این کنگره آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی در زمینه نشانه‌های بیولوژیکی بیماری‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیومارکر‌ها نشانگرهای زیستی در قالب مولکول‌هایی هستند که به عنوان سیستم های هشدار اولیه، فرایند طبیعی یا غیرطبیعی را در بدن انسان ها نشان می‌دهند و ممکن است نشانه‌ای از وضعیت سلامتی یا بیماری باشند. انواع مختلف مولکول‌ها، مانند DNA، ژن‌ها، پروتئین‌ها و هورمون‌ها می‌توانند به عنوان نشانگر‌های زیستی عمل کنند، زیرا همه آن‌ها در مورد سلامتی اطلاعات بسیاری را در اختیار قرار می‌دهند.

این کنگره توسط گروه بیوشیمی بالینی و علوم سلولی کاربردی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه برگزار می شود و تا فردا ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.