برگزاری کنفرانس ملی کارآفرینی، اشتغال و محرومیت زدایی در جازموریان

اولین کنفرانس ملی مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید سلیمانی با همکاری کمیته امداد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در بخش جازموریان برگزار شد.

ناصر عسکری نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در این آیین که با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و جمعی از فرمانداران و بخشداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی جنوب استان در جازموریان برگزار شد، یکی از رسالت‌های کاری مجموعه کمیته امداد را بحث محرومیت زدایی دانست و گفت: این نهاد به عنوان یک دولت کوچک تلاش می‌کند در تمام عرصه‌ها به صورت میدانی در کنار مردم باشد و مشکلات آن‌ها را پیگیری کند.

 او افزود: یکی از مواردی که کمیته امداد در بحث توانمندسازی مددجویان به دنبال آن است، بحث اشتغال پایدار با درآمد ثابت برای مددجویان و محرومان است.

او تصریح کرد: این نهاد به منظور تحقق بخشیدن به شعار سال به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" مقرر کرده، در مجموعه امداد نیز مشاغلی که ایجاد می‌شود تولید محور بر مبنای دانش بنیان و دانش محور باشد و در این زمینه تفاهم نامه‌هایی با سازمان‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد منعقد کرده ایم که در قالب این تفاهم نامه بحث استفاده از توانایی‌های علمی و ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد برای اشتغال آفرینی و دانش بنیان بودن کار‌های اشتغالزایی کمیته امداد است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: طی یک سال گذشته، سه رویداد کارآفرینی برگزار کردیم که در قالب این رویداد، هزار نفر از دانشجویان و نخبگان تحت حمایت ایده‌هایی را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند که خروجی خوبی داشت که نمونه آن اختراعاتی از فرزندان مددجویان تحت حمایت بود.

عسکری نژاد افزود: در این رویداد بنا داریم از ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد در بحث کارآفرینی استفاده کنیم و می خواهیم دانش کارآفرینی را به کار بگیریم و از این ظرفیت استفاده کنیم برای اینکه بتوانیم طرح‌های اشتغالزایی را به شکل بهتری برگزار کنیم.

او تصریح کرد: در این همایش مسیر کار علمی و دانش بنیان بودن شغل از سوی دانشگاه آزاد از طریق مقالاتی که در این زمینه به دبیرخانه همایش ارسال شده مشخص می‌شود و کمیته امداد به عنوان نهادی که بحث اصلی محرومیت زدایی را بر عهده دارد، این مسیر مشخص شده علمی را دنبال می‌کند تا انشاالله بتوانیم در این منطقه شاهد برچیده شدن محرومیت باشیم.

عسکری نژاد در ادامه به خدمات انجام شده در شهرستان رودبار جنوب و بخش جازموریان در سال جاری اشاره و بیان کرد: ۹هزارو۸۰۰ خانوار با ۱۳ هزار و ۹۳۰ نفر در شهرستان رودبار جنوب تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و ۴هزارو۶۰۰ نفر در بخش جازموریان تحت حمایت این نهاد هستند.

او افزود: هم چنین امسال ۸۱۰ طرح اشتغال با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در شهرستان رودبار جنوب با همت این نهاد اجرا شده که ۳۵۰ مورد آن با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان مربوط به بخش جازموریان است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از احداث ۵۵۰ واحد مسکونی طی امسال در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: ۲۰۰ مورد از این واحد‌های مسکونی در بخش جازموریان احداث شده است.

او افزود: هم چنین در راستای صیانت از نهاد خانواده طی امسال ۷۷۵ مورد جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت در شهرستان رودبار جنوب پرداخت شده که ۳۱۵ مورد مربوط به بخش جازموریان بوده است.

عسکری نژاد با اشاره به حمایت این نهاد از هزارو۱۱۵ دانش آموز، ۴۴۴ نفر دانشجو در شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: این‌ها نمونه‌ای از خدمات کمیته امداد است که در راستای رسالت اصلی خود که امید آفرینی، و خدمت به مردم محروم است انجام شده و این را جزو افتخارات خود می‌دانیم.

 او ضمن تقدیر از همراهی و همکاری خوب خیران با این نهاد گفت: هزارو۲۰۹ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد رودبار جنوب قرار دارند که با کمک هزارو۳۵۱ حامی خیر حمایت می‌شوند.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاورد‌های مددجویان جنوب استان کرمان در بحث اشتغال به نمایش گذاشته شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.