اولیانوف: متن توافق با ایران تقریباً آماده است، اما آمریکا به زودی به مذاکره برنمی‌گردد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی عدم تصویب قطعنامه علیه ایران در این دوره از نشست شورای حکام را اقدامی مثبت قلمداد کرد.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین عصر امروز (پنج شنبه) ضمن تاکید بر این که سفر اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران راه را برای حل برخی مشکلات باز کرده، عدم تصویب قطعنامه علیه ایران در دوره کنونی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) را اقدام مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، وی با اشاره به اینکه متن توافق تقریباً آماده است تاکید کرد این آمریکا و کشور‌های اروپایی هستند که مانع از بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران می‌شوند و باور وی، آمریکا به این زودی به میز مذاکره بازنمی گردد.

اولیانوف ضمن اعلام این که متن توافق تقریباً آماده است و تنها چند خط آن نیاز به مذاکره دارد، هشدار داد که بدون دستیابی به توافق، خطر تشدید تنش زیاد است و این مسئله می‌تواند منطقه را به درگیری بکشاند.

جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز گذشته (چهارشنبه) بدون صدور قطعنامه علیه ایران پایان یافت.

در این دوره تلاش برخی طرف‌های غربی برای جنجال‌آفرینی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ناکام ماند. غرب با محوریت سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان امیدوار بود که با مانور درباره گزارش تحریک آمیز و ادعایی نشریه آمریکایی بلومبرگ مبنی بر کشف ذرات نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی در ایران، قطعنامه جدیدی را در این نشست علیه تهران صادر کند. اما در آستانه برگزاری اجلاس، اختلافاتی در اردوگاه طرف‌های غربی گزارش و قرار شد که تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه پس از سفر مدیرکل آژانس به ایران صورت گیرد.

پیشتر، منابع دیپلماتیک در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کردند که شورای حکام پس از «تفاهمات ملموس» مدیرکل آژانس در سفر اخیر خود به تهران، علی رغم مسائل موجود در مورد برنامه هسته‌ای ایران، این هفته در وین قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار