سازمان ملل: مشکلات سوریه فقط با راه‌حل سیاسی حل می‌شود

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه اعلام کرد که تا زمانی که راه حل سیاسی در سوریه اجرا نشود، این کشور درگیر مشکلات خواهد بود.

«گر پدرسون»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه طی کنفرانس مطبوعاتی در شهر ژنو اظهار کرد که وضعیت در سوریه ناپایدار بوده و اوضاع کنونی غیر قبول است و تا وقتی که راه‌حل سیاسی در این کشور اجرا نشود مشکلات باقی خواهند ماند.

براساس گزارش آناتولی، پدرسون ضمن تصریح به اینکه توجه کشور‌های منطقه و جهان پس از زلزله سوریه نسبت به این کشور بیشتر شده گفت که ملت سوریه پس از جنگ درگیر یک بلای طبیعی شدند.

وی افزود: ما رفتار مناسبی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا مانعی پس از تحریم‌ها به وجود نیاید و این یعنی ما نیاز به آرامش روی کره زمین داریم و من در نشست قدرت‌های بزرگ که قرار است فردا در ژنو برگزار شود بر موضوع آتش بس در سوریه تاکید خواهم کرد.

همچنین پدرسون تاکید کرد که ماموریت وی شامل رسیدگی به شرایط اضطراری و آینده سوریه خواهد بود.

وی در ادامه گفت که بحران سوریه هفته آینده وارد سیزدهمین سال خود می‌شود و راه حل نظامی گزینه مناسبی برای پایان دادن به این بحران نخواهد بود.

کمی پیش از کنفرانس پدرسون،  «احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر، ادعا کرد که می تواند با اطمینان بالا تاکید کند که تا این لحظه هیچ نقشه راه کارآمدی در رابطه با چگونگی تعامل با پرونده سوریه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار