پیگیری افزایش مسافرت‌های ایمن و جلوگیری از کاهش تصادفات جاده‌ای

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در طول مسیر سفر باید امکانات مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، گفت : تمام امکانات رفاهی و خدماتی در ورودی یا خروجی شهر تجمیع نشود.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در هشتادمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، انجام کار و پیگیری در عرصه ایمنی راه‌ها را در افزایش مسافرت‌های ایمن و جلوگیری از کاهش تصادفات جاده‌ای مؤثر عنوان کرد و گفت : لذت این کار در جلوگیری از فوت حتی یک نفر انسان است، زیرا بر اساس آیه شریفه اگر جان یک را نجات دهیم در واقع کل خلق را نجات دادیم.

وی با تاکید بر تشکیل این جلسات تا قبل از پایان سال جاری برای هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه‌ها، خواستار تجمیع این جلسه با جلسه ستاد هماهنگی سفر استان شد و افزود: با تجمیع این جلسات هم افزایی‌ها افزایش می‌یابد و ضرورت دارد که یک جلسه مشترک تشکیل شود تا هم به اجرای برنامه‌های ستاد سفر نوروزی در استان کمک شود و هم اینکه برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای برنامه‌ها با هم افزایی و تشریک مساعی پیگیری شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود ۹ نقطه حادثه خیز در استان با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌ها برای اصلاح این نقاط به صورت کوتاه مدت تاکید کرد و گفت: برای سال بعد حتماً باید برنامه‌های اجرایی دنبال شود، اما برای کاهش تصادفات جاده‌ای در این نقاط در ایام تعطیلات نوروزی ضرورت دارد به صورت میدانی و اطلاع رسانی اقدامات مؤثری صورت گیرد.

صحرایی تصریح کرد: با کمک خود مردم و سازمان‌های مردم نهاد می‌توان تدبیری اندیشیده شود که قبل از اینکه مردم به آن نقاط برسند تمرکز و توجه رانندگان را افزایش و سرعت حرکت را کاهش دهیم مثلاً در همین راستا می‌توان مکان‌های رفاهی و خدماتی قبل از رسیدن به نقاط حادثه خیز ایجاد کرد.

وی ادامه داد: رانندگان که قبل از رسیدن به این نقاط حادثه خیز از خودرو خود خارج می‌شوند علاوه بر اینکه یک استراحتی می‌کنند و خستگی آن‌ها کمتر می‌شود می‌توان با اطلاع رسانی، هشدار‌های لازم را در خصوص وجود یک نقطه حادثه خیز چند کیلومتر آن طرف‌تر به آنان داد.

استاندار کرمانشاه به یکی دیگر از علل تصادفات جاده‌ای از جمله در ۳۰ کیلومتر باقی مانده به مقصد اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتر باقی مانده به مقصد به دلیل خستگی و سرعت بالا رخ می‌دهد می‌توان بعضی از امکانات رفاهی مانند چادر‌های گردشگری و خدماتی را به منظور رفع خستگی رانندگان در این نقاط ایجاد کرد و نیاز نیست که همه امکانات در یک مکان مثلاً خروجی یا ورودی شهر‌ها وجود داشته باشد.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست که تمام برنامه‌ها و اقدامات خود را برای کاهش تلفات جاده‌ای مستند سازی کنند که هم بعد از تعطیلات ارزیابی خواهد شد و هم اینکه به دلیل وجود مناسبت‌های مختلف از جمله موضوع راهیان نور، بازدید از بازی دراز، برنامه برگزاری اربعین و تعطیلات تابستانی نیز مورد استفاده قرار گیرد و از همین جا زیربنای اقدامات بعدی قرار گیرد.

صحرایی با اشاره به تقارن تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان و انجام دید و بازدید‌ها بعد از زمان افطار تاکید کرد: حتماً باید برنامه‌های لازم هم برای کاهش تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال در استان بین روستا‌ها و یا شهر‌های کوچک و روستا‌ها انجام شود، زیرا در این مکان‌ها بیشتر دید و بازدید‌ها بعد از زمان افطار صورت می‌گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار