عابدینی: بار تیم ملی روی شانه مربیان ما سنگین است

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: بار تیم ملی آن قدر سنگین شده که آن را روی هر شانه‌ای نمی‌توان قرار داد.

 امیر عابدینی مدیر عامل اسبق  باشگاه پرسپولیس  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران جوان درباره  وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: مهدی تاج می گوید که مردم مربی خارجی می خواهند. شما فکر می‌کنید که افکار سنجی درباره سرمربی تیم ملی در سطح جامعه صورت گرفت؟ آیا اصلا افکار مردم برایشان مهم است؟ ما به جامعه ورزش و هوادارانش بهای کافی داده‌ایم که نظرشان را بپرسیم؟ در جایی نطرسنجی کردیم؟ نباید خود و مردم را اذیت کنیم و این باور را داشته باشیم که مردم ما هوشمند هستند. چرا هر مطلبی را گردن مردم می‌اندازید. شما تصمیم خود را گرفتید.

او ادامه داد: مربی‌هایی را فرا می‌خوانید که می‌دانید این مسئولیت را گردن نمی‌گیرند. بار تیم ملی آن قدر سنگین شده که آن را روی هر شانه‌ای نمی‌توان قرار داد. تیم ملی خیلی بحث سنگینی در خود نهفته است. تیم ملی نیازمند یک تیم علمی، تخصصی و پاسخگو است. باید مربی تیم رزومه و کارنامه و همچنین برنامه داشته باشد. هرکسی نمی‌تواند مربی تیم ملی یک کشور شود. به خصوص ابران که مردم هوشمندی دارد. اگر مربی خارجی می‌خواهیم باید بضاعتمان و ظرفیت مدیریت فوتبالمان را بالا ببریم. ما ظرفیت داریم که مدیریت کنیم؟ این معنا دارد. یک موقع سرمربی را به ایران می‌آوری اما نمی‌توانی او را مدیریت کنی. چون بضاعت مدیریتی شما جواب نمی‌دهد. آیتم‌های مدیریتی ما آمرانه و در چارچوب آکادمیک و کلاسیک نیست. جان من جان تو است.

عابدینی گفت: پیشنهاد من این است که ۱- ظرفیت مدیریتی خود را محک بزنیم و ببینیم می‌توانیم یک سرمربی قوی در حد تیم ملی را بیاوریم و مدیریت بکنیم یا نه؟ ۲- اینکه آیا می‌توانیم خواسته‌های او را بر اساس معیارهای تاپ دنیا جواب دهیم یا نه؟ هر مربی که به ایران بیاید اگر برای او امکانات را به همراه تدارکات لازم فراهم نکنی، او از همان اول کار یک علامت سوال روی سیستم تو می‌گذارد و می‌گوید شما  زمین مناسب ندارید، لباس خوب ندارید، تدارکات خوب نبود، اردوی من محقق نشد و آن قدر ایراد از شما می‌گیرد که کارش را پیش نمی‌برد. ۳- آیا توانسته‌ایم تامین منابع کنیم؟ آیا دیون خود را پرداخت کردیم؟ آیا مشکلات با فیفا را حل کردیم؟ آیا در کرسی‌های بین المللی صاحب صندلی هستیم؟

اخذ پول از دولت ادعای مستقل بودن فوتبال را زیرسوال می برد 

مدیرعامل سابق پرسپولیس تصریح کرد:  این پازل هارا کنار هم بگذاریم و بعد بگوییم مربی خارجی. وقتی هنوز نمی‌توانیم حقوق فوتبال را محقق کنیم، وقتی نمی‌توانیم منابع درست و دقیق و حساب شده برای فوتبال بیاوریم، هنوز با ما شریک هستند  و در هزینه‌ها همه چیز را ما می‌دهیم و در درآمدها چندین شریک خواهان سهم داریم، آنقدر مشکل داریم که از دولت پول می‌گیریم و اینکه اصلا آیا می‌توانیم از آن‌ها پول بگیریم؟ اگر دولت به ما پول بدهد، تمام ادعاهایی که تا به امروز کردیم و گفتیم ما خصوصی هستیم و زیر نظر قوانین فیفا هستیم، زیر سوال می‌رود. ما به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم پول‌هایمان را دریافت کنیم. باید به سیستم بانکی بگوییم پولی که در خارج مانده را در رهن تو می‌گذاریم و تو به من وام بده. این گونه بخش زیادی از مشکلات حل می‌شود.

چرخه مدیریت در کشورمان سنتی و تکراری است 

عابدینی درباره وضعیت مدیریت در فوتبال گفت: مهدی تاج از فدراسیون فوتبال رفت و دوباره برگشت این نشان می دهد که ما مدیر در فوتبال پرورش ندادیم و چرخه مدیریت در کشورمان تکراری و سنتی است. مجمع فدراسیون فوتبال جوابی از رئیس فدراسیون نمی خواهد و برای انتخاب سرمربی تیم ملی اقدامی نکردند. فوتبال باید از بنگاه های تبلیغاتی پولش را در بیاورد. اگر می خواهیم فوتبال به عنوان نهاد مستقل عمل کند باید به سراغ ماده 11 و 17 برویم. البته NGO هم می تواند ردیف بودجه بگیرد. 

سهام سرخابی ها بدون حساب و کتاب وارد بورس شد 

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه سهام سرخابی ها سودده نیست، بیان کرد: سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال بدون حساب و کتاب وارد بورس شد. سهام باید در چرخه اقتصادی پولسازی کند اما پول مردم گرفتند تا تورم را پوشش بدهند. آیا به اندازه تورم به مردم پول می دهیم؟ ما چه کردیم با سهام‌هایی که فروختیم؟ توانستیم از پولی که از فروش آن‌ها بدست آوردیم استفاده کنیم یا در یک حساب‌هایی خوابانده‌ایم و به فکر سودیم؟ اصلا سودش را چه کردیم؟ برنامه ما برای سهامداران چه بود؟ پاسخگو نیستیم.

سرخابی ها همچنان دولتی هستند 

او افزود: چرا نمی‌گویند با سهام مردم چه کردند؟ چرا به سهام داران اجازه نمی‌دهند که بدانند چه شد؟ چرا باید دولت قیم همه چیز باشد؟ گر قرار نبود تصدی گری دولت کم شود؟ واقعا کم شد یا بیشتر شد؟ خصوصی شدن باشگاه‌ها چه شد؟ این‌ها که هنوز دولتی هستند. اگر خصوصی شدند چرا مجمع هیئت مدیره را انتخاب نمی‌کند؟ چرا هیئت مدیره مدیرعامل را انتخاب نمی‌کند؟ این‌ها زخم‌های مدیریت اجتماعی ماست که رویشان نمک می‌ریزیم و التیام نمی‌یابند.

درویش بدون مطالعه مدیریت باشگاه پرسپولیس را قبول کرد 

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره مشکلات مدیریتی درویش بیان کرد: درویش گرفتاری هایی دارد و باید پاسخگوی هوادار و تماشاگران باشد و از لحاظ مالی باید بازیکنان و مربیان را تامین کند و درآمدها محدود و هزینه ها وحشتناک است. من سوالم از درویش این است که چرا بدون مطالعه مدیریت باشگاه پرسپولیس را قبول کرد؟ به هر حال باید پاسخگو باشد. تیم پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارد و کادر فنی نجیب و کاربلدی دارد و بازیکنان برای پیروزی می جنگند و با سختی ها کنار می آیند . 

هواداران پرسپولیس الماس هستند 

او افزود: هوادارانی داریم که الماس هستند. مجموعه این عوامل باید برای مدیریت باشگاه پرسپولیس لذت بخش باشد نه تلخ و اذیت کننده باشد. ایجاد هارمونی در این فضا سخت است اما مدیرعامل باشگاه باید بتواند مشکلات را حل کند. 

عابدینی درباره شرایط تیم پرسپولیس بیان کرد:  سرخپوشان با وجود همه مشکلات توانستند نتایج خوبی بگیرند و  تردید نکنید که  امسال قهرمان می شوند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.