تمامیت ورزش یک فرصت برای جمهوری اسلامی ایران است

رییس ورزش چوگوی ایران بهمراه دکتر فتحی دبیر انجمن در فدراسیون ورزش‌های بومی،محلی و عشایری کشور با دکتر ایلکا سرپرست این فدراسیون دیدار و پیرامون همکاری‌های فی‌مابین ورزش چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی،محلی و عشایری گفت و گو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی ورزش چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی؛ رییس ورزش چوگوی ایران بهمراه دکتر فتحی دبیر انجمن در فدراسیون ورزش‌های بومی، محلی و عشایری کشور با دکتر ایلکا سرپرست این فدراسیون دیدار و پیرامون همکاری‌های فی‌مابین ورزش چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی، محلی و عشایری گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار سرپرست فدراسیون ضمن گزارشی از فعالیت‌های این فدراسیون در لایه‌های مختلف جامعه خصوصآ در روستا‌ها و در بین هم‌وطنان عشایر کشور گفت.

گستره بازی‌های بومی، سنتی، روستایی و عشایری به پهناوری ایران بزرگ است و دغدغه‌های رهبری معظم و همچنین مقام عالی وزارت ورزش و جوانان در توجه به این بازی‌ها و ورزش‌ها ستودنی است که هرچقدر زمان برای تحقق منویات معظم له معطوف شود باز هم کم است بهمین خاطر حضور صاحبان تجربه، فرهیختگان و دلسوزان به حفظ این سنت‌های دیرینه برای کمک به تحقق آن ازخواسته‌های انکار پذیر ماست.

ایلکا با قدردانی از رؤسا و سرپرستان قبلی فدراسیون ورزش‌های بومی ومحلی و روستایی و عشایری که خدمات شایسته‌ای داشته اند افزود؛ این فدراسیون ظرفیت‌های بزرگی در خود دارد و باید با برنامه‌ریزی منسجم بویژه تقسیم بندی منطقه‌ای در کشور، شادی، نشاط و سرزندگی عینی را از دل روستا‌ها به میان شهروندان مان تعمیم بدهیم.

رییس ورزش چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت؛ مأموریت ما هم احیا، حفظ و تداوم ورزشی است که دارای شناسنامه‌ای همطراز تاریخ ایران است و برای عمومیت بخشیدن و همگانی کردن آن برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت تدوین کرده و در عملیاتی کردن آنها از همه ظرفیت‌های انسانی بهره می‌گیریم تا این بازی اصیل و کهن ایرانی همپای ورزش‌های مدرن، پویا بماند. 

طالب رجب پور در این دیدار صمیمی خطاب به رییس جدید فدراسیون ورزش‌ها و بازی‌های سنتی، روستایی و عشایری کشورمان افزود؛ تمام نقاط ایران مدعی خاستگاه یک یا چند بازی بومی اند که سرعت در ساماندهی آنان ضروری است ولذا تثبیت سرزمینی آنها موجب تعلق منطقه‌ای بازی‌های بومی و محلی می‌شود. 

طالب رجب پور افزود: توجه جدی به هیأت‌های استانی و ارزیابی عملکرد آنان خصوصآ در توجه به شهر‌ها و روستا‌های تحت استانی کمک به تحرک بیشتر سازمانی نمایندگان استانی تان خواهد کرد.

رییس ورزش چوگوی ایران تصریح کرد؛ همکاران ما در انجمن کمک کردند تا ما بتوانیم ورزش چوگو را به اهالی سرزمین آفتاب بشناسانیم.

یوسف فتحی دبیر ورزش چوگو ضمن تبریک انتصاب دکتر ایلکا گفت؛ بازی‌های بومی ومحلی همچون ورزش چوگو باید بیشتر رسانه‌ای شوند تا مردم بیشتر نسبت به بازی‌های گذشته خود که با آداب و سنن شان گره خورده آشنا شوند و انجمن ورزشی چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی می‌تواند برای کمک به تعالی فزونتر بازی‌های روستایی و عشایری تجارب خود را در اختیار مدیریت عالی فدراسیون قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار