خطیب جمعه کرمان:

کاشت درخت را در برنامه های خود قرار دهید

حجت الاسلام صباحی گفت: اگر به اندازه کاشتن یک درخت فرصت دارید، حتما این کار را انجام دهید؛ چرا که بسیار ثواب دنیوی و اخروی خواهد داشت.

حجت الاسلام صباحی خطیب جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان که در مصلای امام علی(ع) برگزار شد، با تبریک نیمه شعبان با بیان احادیثی در خصوص انتظار در زمان غیبت امام عصر (عج) گفت: انتظار فرج، افضل اعمال می باشد و در روایت‌ها درباره ثواب انتظار فهرج بسیار گفته شده است.

او افزود: در روایات، مصادیقی درباره انتظار فرج ذکر شده است و انتظار فرج در زمان‌های مختلف، نسبت به اشخاص و شرایط به گونه‌ای متفاوت است. 

خطیب جمعه کرمان بیان داشت: انتظار فرج، تولی و تبری، معرفت نسب به  امام و دعا است. 

او گفت: در دوران غیبت امام عصر(عج) بحث علم و تعلیم و تربیت الهی، بدون حضور امام (ع) پیگیری می شود و سرآمد این موضوع  در نجف اشرف است. 

حجت الاسلام صباحی افزود: انتظار فرج، انتشار دروس حوزوی و علوم اهل بیت (ع) است که عارفان و پرهیزگاران در این راه و مسیر تربیت می‌شوند و سپس در جامعه برای گسترش این علوم تلاش می کنند و این نیز کاری اساسی برای گسترش علوم الهی و اهل بیت (ع)  خواهد بود.

او تصریح کرد: دینداری در آخر الزمان، تحمل مشقت‌ها و توجه به فرموده های امام صادق و امام باقر (ع) و تفکر در علوم و دروس اهل بیت (ع)  است.

خطیب نماز جمعه شهر کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و  روز جوان گفت: یکی از حسرت‌هایی که ما در این سن بزرگسالی داریم این است که چرا با برخی از بزرگان ننشستیم و از تجاربشان بهره نبردیم.

او افزود: جوانان قلبی صاف و پاک دارند و تزاحمات قلبی ندارند و همین موارد باعث شده است که انسانی شدیدالانفعال هستند و به سرعت تحت تاثیر محیط و اطرافیان قرار می‌گیرند؛ بنابراین باید مواظب معاشرت‌ها باشند.

حجت الاسلام صباحی بیان داشت: نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نام گرفته است و به این اقشار که در بحث امنیتی فعال هستند، تبریک می‌گوییم. 

او با اشاره به روز طبیعت به مردم توصیه کرد: اگر به اندازه کاشتن یک درخت فرصت دارید، حتما این کار را انجام دهید و دریغ نکنید؛ چرا که بسیار ثواب دنیوی و اخروی برایتان خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.