ائتلاف اپوزیسیون ترکیه: رقیب اردوغان را دوشنبه معرفی می‌کنیم

احزاب اپوزیسیون ترکیه با یکدیگر دیدار و بر سر انتخاب نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه توافق کرده‌اند.

ائتلاف شش حزبی اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد روز دوشنبه نامزد خود را برای به چالش کشیدن رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.

به گزارش رویترز، رهبران شش حزب اپوزیسیون ترکیه با یکدیگر دیدار کرده و بر سر نماینده خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به توافق رسیده اند. انتظار می‌رود این شخص کمال قلیچداراوغلو، رهبر اصلی حزب جمهوری‌خواه خلق باشد.

در بیانیه این ائتلاف آمده است: «ما در مورد نامزد مشترک برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تفاهم دست یافته‌ایم». افزون بر این، در این بیانیه آمده است که رهبران پیش از دیدار مجدد در روز دوشنبه، «برای به اشتراک گذاشتن بیانیه نهایی با مردم»، هیئت‌های اجرایی احزاب خود را اعلام خواهند کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ائتلاف اپوزیسیون در موقعیت مناسبی برای به چالش کشیدن اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات قرار دارد.

اردوغان روز چهارشنبه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ۱۴ می‌برگزار خواهد شد و این کشور با وجود زلزله ویرانگر، به برنامه قبلی خود برای رای گیری پایبند است.

دولت اردوغان به دلیل نوع واکنش به حادثه زلزله با انتقاداتی روبرو شده است. افزون بر این، تورم و کاهش استاندارد‌های زندگی در ترکیه نیز موانع دیگری بر سر انتخاب مجدد او به عنوان رئیس جمهور هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار