نیروی دریایی آمریکا پهلو گرفتن کشتی ایرانی در برزیل را «پیروزی تهران» دانست

سرویس خبری موسسه نیروی دریایی آمریکا تاکید کرد پهلو گرفتن ناوشکن‌های ایران در بندر ریودوژانیرو یک پیروزی برای تهران است.

برخلاف فضاسازی‌ها و تهدیدهای آمریکا علیه ناوشکن‌های ایرانی که قصد پهلو گرفتن در بندر ریودوژانیرو  را داشتند این دو کشتی ایرانی سرانجام در این بندر برزیلی لنگر انداختند.

سرویس خبری موسسه نیروی دریایی آمریکا (USNI News) در گزارشی نوشت: دولت لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور تازه منتخب برزیل، اندکی پس از بازگشت از سفر او به واشنگتن، به IRIS مکران و IRIS Dena اجازه داد تا در این کشور پهلو بگیرند.

برزیل ابتدا به این دو کشتی که سال گذشته از ایران اعزام شده بودند، اجازه ورود به بندر را در ژانویه داده بود، اما پس از فشارهای آمریکا این کار به تعویق افتاد با این وجود این ناو ایرانی سه شنبه گذشته وارد بندر ریودوژانیرو شدند. برزیل و ایران روابط تجاری مستمری داشته اند.

در ادامه این گزارش آمده است: تصمیم برای اجازه دادن به کشتی های جنگی ایرانی برای ورود به بندر یک پیروزی برای تهران است. علاوه بر اینکه آمریکا مکران را پیش از این تحریم کرده و از لنگر انداختن آن در برزیل ابراز نارضایتی می‌کرد ورود این کشتی را به برزیل را محکوم کرد.

حتی الیزابت باگلی، سفیر آمریکا در برزیل در مداخله‌ای آشکار گفت: برزیل یک کشور مستقل است، اما ما قاطعانه معتقدیم که این کشتی ها نباید در جایی پهلو بگیرند.

تد کروز، سناتور آمریکایی نیز در واکنش به لنگر انداختن کشتی‌های ایرانی ادعا کرد «لنگر انداختن کشتی‌های جنگی ایران در برزیل یک تحول خطرناک و تهدیدی مستقیم برای امنیت آمریکایی‌ها است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرنروف
۲۲:۵۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
کشتی‌هارفته‌بودن‌‌دلار‌بیارن‌طبق‌اخرین‌گزارش‌کشتی‌مکران‌بابارگیری‌دلار‌‌پس‌ازتکمیل‌شدن‌‌عازم‌لبنان‌شد‌وکشتی‌دیگر‌دنا‌قراره‌گوشت‌‌درجه‌یک‌جنونی‌‌‌برامون‌بیاره‌وتا‌۶ماه‌اینده‌‌پس‌از‌تخلیه‌بار‌به‌سلامتی‌به‌‌بندعباس‌میرسد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۱۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
خوب حالا چی شد مگه اقتصاد مملکت و درست کردن یا ارزش از دست رفته پول ملی رو برگردوندن. چهار روز دیگه از همین پهلو گیری یه داستان درست میکنن و علیه ایران استفاده. تازه اگه شانس بیاریم نگن مواد قاچاق میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
پرچم ایران بالاست بالاتر از همیشه
Czechia
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
پس درس عبرت بگیرین و شور تحریم رو درنیارین
Czechia
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
کجاشو دیدی بزودی میریم کوبا بغل ایالت میامی لنگر میندازیم
آخرین اخبار