آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرد

دولت آمریکا امروز تحریم‌هایی را علیه مقامات کره شمالی که به آزمایشات موشکی این کشور مرتبط هستند را تحریم کرد.

دولت بایدن امروز (پنجشنبه) سه عضو کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی را به دلیل مشارکت در برنامه موشکی بالستیک این کشور تحریم کرد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که مدیر و معاون حزب کارگران کره، جون ایل هو و یو جین را به همراه یکی دیگر از اعضای کمیته مرکزی، کیم سو گیل، با مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت انجام هر نوع فعالیت تجارت با آن‌ها هدف قرار داده است. 

این تحریم‌ها در حالی اعمال شد که کره شمالی آزمایش‌های موشکی بالستیک خود را در سال جاری با بیش از ۶۰ پرتاب به رکورد بی سابقه‌ای رسانده و فشار بر واشنگتن و سئول را افزایش داده است.

وزارت خزانه داری در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سه مقام نقش مهمی در توسعه تسلیحات کره شمالی بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل ایفا کردند و شخصاً از سال ۲۰۱۷ در پرتاب‌های موشک‌های بالستیک متعدد شرکت کرده اند.

پیش از این درپی آزمایشات متعدد کره شمالی که به دنبال تنش آفرینی آمریکا در شرق آسیا است  آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا به شدت آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای جمهوری دموکراتیک خلق کره (شمالی) را محکوم می‌کند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار