اشتغالزایی برای ۸ هزار نفر در حوزه هنر صنعت خوزستان

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در حال حاضر ۸ هزار نفر در حوزه هنر صنعت استان خوزستان مشغول به کار هستند.

محمدحسین ارسطوزاده گفت: تنوع اقوام و اقلیم در استان خوزستان به گونه‌ای است که هم کوهستان و کوهپایه داریم و هم دشت و جلگه و سواحل دریا ضمن اینکه خلیج فارس باعث شده مردم با آداب و رسوم متفاوت و متنوع از دیرباز در استان سکونت داشته باشند.

او می گوید: این آداب و رسوم همراه با مصالح و موادی است که به صورت بوم آورد برای ایجاد وسایل زندگی موردبهره برداری قرار گرفته‌اند، امروز هنر صنعت استان خوزستان در دنیا موردتوجه قرار گرفته و عرضه می‌شود.

به گفته او در همین راستا با توجه به توسعه، ترویج و احیای صنایع دستی در استان خوزستان افزون بر هشت هزار نفر در سطح استان مشغول به فعالیت و تولید هستند، صادرات صنایع دستی غالبا به صورت چمدانی و از طریق مرز‌های زمینی از خوزستان انجام می‌شود و ثبت نشدن گمرک آن یکی از اشکالات موجود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: کشور‌های اروپایی و حوزه خلیج فارس مشتریان هنرصنعت حصیر و کپو هستند که از مواد طبیعی تولید می‌شود، خوزستان از نظر ظرفیت جزو سه استان برتر کشور است در واقع تنها استانی هستیم که چهار اثر میراث جهانی داریم.

ارسطوزاده گفت: حدود ۶ هزار تخت اقامت در سطوح و کیفیت‌های متفاوت در استان داریم در حالی که افزون بر ۶۰ هزار تخت نیاز داریم، این تناسب در بقیه زیرساخت‌های گردشگری نیز تسری می‌یابد البته معرفی، تبلیغ و آموزش نقش بسیار مهمی در رونق گردشگری استان دارد.

به گفته او  برای بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌ها برنامه ریزی شده تا بتوانیم با اعطای تسهیلات و بسته‌های تشویقی، بخش خصوصی را برای حضور در این حوزه تشویق کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.