اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته جوان در آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته جوان در استان اجرا می‌شود.

تقی زاده در جمع خبرنگاران برگزاری جشنواره تجلیل از ۱۲ جوان نمونه استان، مسابقات فرهنگی و ورزشی، کارگاه آموزشی قبل از ازدواج، جشنواره استانی سرباز جوان، نشست صمیمی با جوانان، تجلیل از ۱۳ جوان مدافع امنیت و برگزاری برنامه‌های متنوع توسط سازمان‌های مردم نهاد شهرستان‌ها را از جمله این برنامه‌ها بیان کرد.

او با بیان اینکه جوان پرچمدار پیشرفت ایران شعار امسال هفته جوان است که از ۱۱ تا ۱۷ اسفند برگزار می‌شود گفت: در این هفته از ۲۶۵ نفر از جوانان نام آور در ۲۱ شهرستان استان در ۱۳ محور در زمینه‌هایی از جمله فعالیت‌های هنری، دانش بنیان، ورزشی، اجتماعی، کسب و کار، ایثار و شجاعت و توانایی خاص تجلیل شود.
او  با اشاره به مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده گفت: تعداد مراکز مشاوره ویژه ازدواج و خانواده در استان که از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت دریافت کرده اند تا پایان سال به ۳۰ مرکز افزایش یابد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به آموزش‌های قبل از ازدواج هم اشاره کرد و افزود: در طرح آموزش‌های پیش از ازدواج امسال نزدیک ۱۴ هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته اند که پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ۱۵ هزار نفر برسد.
تقی زاده  نقش سمن‌های جوانان را در جامعه کلیدی خواند و گفت: تعداد سمن‌های جوانان استان به ۳۰۷ سمن رسید که بیش از ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

او  همچنین گفت: یک میلیون و ۳۰۴ هزار جمعیت جوان استان است که از این آمار ۶۴۴ هزار و ۲۸۱ نفر دختر و ۶۶ هزار و ۹۵ نفر پسر هستند.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان هم در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر فعالترین جمعیت را داریم، اما جمعیت پیری ما نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است و این یک زنگ خطر بزرگ محسوب می‌شود.

سعید همتی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۰ هزار و ۴۴۵ ازدواج و ۷ هزار و ۴۸۲ طلاق در استان ثبت شده است افزود: در این بازه زمانی، آمار ازدواج ۱۰.۱ درصد کاهش و طلاق ۸.۳ درصد افزایش داشته است.

او  ادامه داد: میانگین سن ازدواج مردان در استان ۳۰ سال و میانگین سن زنان ۲۴.۸ سال، میانگین سن طلاق در مردان ۳۸ سال و میانگین سن زنان ۳۲ سال است.

اوبا بیان اینکه ۹.۴ طلاق‌ها در استان مربوط به سال اول زندگی و حدود ۴۰.۵ درصد زیر ۵ سال است افزود: نرخ باروری در آذربایجان‌شرقی ۱.۵ فرزند به ازای هر مادر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار