کاهش ۳۰۰۰ تولد در آذربایجان شرقی

 مدیرکل امور زنان و خانواده استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بحران جمعیتی استان گفت: تعداد موالید در آذربایجان شرقی طی ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰۰۰ مورد کاهش یافته است.

خانم کوهی در نشست مشاور عالی وزیر کشور در حوزه سلامت و جمعیت با اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر تبریز، اظهار کرد: بر اساس برآورد‌ها جمعیت استان آذربایجان شرقی شامل چهار میلیون و ۴۰ نفر است، اما تا سال ۱۴۱۵ رشد این جمعیت چندان نخواهد بود.

وی افزود: آذربایجان شرقی رتبه سوم سالمندی در کشور را دارد و یکی از بحران‌های استان به عنوان یک استان صنعتی و امنیتی، بحث سالمندی است.

وی با اشاره به نقش جامعه هنری و رسانه‌ای در بحث جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: هنرمندان و اصحاب رسانه با پرداخت‌های به موقع، تحلیل‌های مناسب و هنری در جامعه می‌توانند در ترسیم الگوی مناسب رشد جمعیت در استان موثر باشند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان رتبه سوم کشور از نظر سالمندی را دارد، گفت: ۱۲ درصد جمعیت استان سالمند هستند و نرخ موالید استان از سال ۱۳۹۱ به این طرف مرتبا کاهش داشته است.

وی افزود: نرخ ازدواج نیز نسبت به سال ۱۳۹۱ با کاهش ۱۰ درصدی و نرخ طلاق با افزایش ۸ درصدی روبرو بوده و بر اساس این آمار‌ها ما با بحران جمعیت مواجه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار