کمک ۱۰ میلیارد دلاری آمریکا به بودجه اوکراین

نخست وزیر اوکراین از کمک ۱۰ میلیارد دلاری آمریکا به بودجه اوکراین برای بهبود وضع اقتصادری اين کشور خبر داد.

 دنیز شمیهال در نشست خبری مشترک با جنت يلن، وزیر خزانه داری آمریکا در کی‌یف، گفت، آمریکا بیش از ۱۰ میلیارد دلار به حمایت از بودجه اوکراین در ماه سپتامبر آینده اختصاص خواهد داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نخست وزیر اوکراین افزود: کسری بودجه اوکراین امسال به ۳۸ میلیارد دلار رسید. آمریکا علاوه بر کمک بیش از ۱۰ میلیارد دلاری، از اوکراین برای بهبود سریع شرایط اقتصادی حمایت می‌کند و یک و نیم میلیارد دلار به این منظور اختصاص داد.

وی افزود: آمریکا همچنین یک میلیارد دلار دیگر برای نوسازی سریع بخش انرژی اوکراین و مولداوی اختصاص داد که به طور طبیعی، بخش اصلی آن مربوط به حمایت از بخش انرژی در اوکراین است.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا ديشب (دوشنبه) در یک سفر غیر منتظره وارد کی یف پایتخت اوکراین شد. یلن ضمن تاکید دوباره بر حمایت از اوکراین در برابر روسیه از انتقال کمک مستقیم ۱.۲ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد و اعلام کرد این نخستین بخش از حدود ۱۰ میلیارد دلار کمک مالی مستقیم است که ایالات متحده در ماه‌های آینده ارائه خواهد کرد.

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه گفت که آمریکا به تنهایی نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است. وی با استناد به داده‌های ارائه شده توسط کنگره آمریکا گفت که واشنگتن قبل از رونمایی از بسته کمک بزرگ ۲ میلیارد دلاری در روز جمعه، متعهد شد حداقل ۳۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار