کرملین: طرح صلح چین برای جنگ اوکراین ارزش بررسی را دارد

سخنگوی کاخ کرملین از طرح چین برای پایان جنگ اوکراین استقبال کرد.

همزمان با سالگرد جنگ اوکراین، کشور‌های مختلف رویکرد‌های متفاوتی نسبت به این موضوع داشتند. کشور‌های غربی در ۲۴ فوریه اقدام به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه و اختصاص بودجه جدید به اوکراین کردند. این در حالی است که چین از برنامه ۱۲ ماده‌ای خود برای صلح میان دو طرف مخاصمه رونمایی کرد. با این حال، کشور‌های غربی بدون بررسی این پیشنهاد آن را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد طرح چین برای پایان جنگ اوکراین که در آن از دو طرف مخاصمه خواسته شده گام‌هایی را به منظور کاهش تدریجی تنش‌ها و پایان نبرد و جلوگیری از استفاده از تسلیحات هسته‌ای شده است ارزش بررسی جزئیات را دارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در این باره می‌گوید: چنین ابتکار عملی که می‌تواند منجر به صلح میان دو طرف شود ارزش بررسی دارد. ما به طور جدی به برنامه دوستان چینی خود توجه داریم. بی تردید جزئیات این طرح باید مورد بررسی قرار گرفته و منافع تمامی طرف‌ها درباره آن مورد سنجش قرار گیرد. این امر نیازمند فرایندی طولانی خواهد بود.

این مقام بلندپایه خاطر نشان کرد: روسیه به پیگیری عملیات ویژه خود در اوکراین ادامه می‌دهد و در حال حاضر هیچ نشانه‌ای حاکی از دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

پسکوف از اظهار نظر درباره گمانه زنی‌های رسانه‌های غربی درباره ارسال پهپاد‌های تهاجمی چین به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین اجتناب کرد.

پکن جزو کشور‌هایی است که از محکوم کردن اقدام روسیه در حمله به اوکراین اجتناب و از گسترش روابط خود با مسکو علی رغم تحریم‌های غرب حمایت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار