تظاهرات ضد جنگ در ایتالیا+ تصاویر

جمعی از مردم ایتالیا در اعتراض به تحریم‌های غرب علیه روسیه و ارسال تسلیحات به اوکراین در رم پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

صدها معترض دیروز شنبه در میدان سانتی آپوستولی در مرکز رم تجمع کردند. برخی خواستار خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا و ناتو بودند و برخی دیگر به دولت جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در خصوص مشارکت در تحریم روسیه و حمایت نظامی از اوکراین اعتراض کردند.

یکی از تظاهرکنندگان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما متقاعد شده ایم که لغو تحریم‌ها علیه روسیه و پایان دادن به این درگیری بی فایده یک نیاز فوری است. چشم انداز ما این است که روابط با دوستان روسی خود را بازگردانیم و برای خیر و صلاح جهان تلاش کنیم.»

تظاهرکنندگان بر این باورند که سیاست طرفدار اتحادیه اروپا و رویارویی رم با روسیه منجر به عواقب اقتصادی زیانباری برای جمعیت ایتالیا شده است که اکنون به دلیل برنامه واشنگتن برای محروم کردن اروپا از تامین کننده انرژی قابل اعتمادی مانند روسیه در رنج هستند.

روز شنبه در چند شهر دیگر ایتالیا تظاهرات علیه درگیری اوکراین برگزار شد. در جنوا بیش از ۲۰۰۰ نفر به خیابان‌ها ریختند. حامیان برقراری صلح در پیزا، میلان، فلورانس و لچه نیز تجمع کردند.

تظاهرات در ایتالیا

تظاهرات مردمی

تظاهرات ضد جنگ اوکراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار