تامین زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۶ هزار واحد مسکن در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۶ هزار واحد مسکن در اردبیل خبر داد.

محبوب حیدری با اشاره به کمبود زمین برای ساخت مسکن در اردبیل گفت: دولت باید زمینی به محدوده شهر الحاق کند تا بتواند به تعهدات خود عمل کند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل می گوید: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۲ هزار و ۱۲۵ نفر در استان اردبیل برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۶۲۷ نفر تایید نهایی شده‌اند و ۶ هزار و ۷۹۶ نفر هم آورده خود را پرداخت کردند.

او با بیان اینکه زمین مورد نیاز تمامی متقاضیان که آورده خود را پرداخت کردند ، تامین شده است، گفت: در زمینه خودمالکین نیز ۹ هزار و ۲۴۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای ۲ هزار و ۷۲۰ واحد از این تعداد تسهیلات اختصاص یافته است.

حیدری می گوید: با توجه به اهمیت همکاری بانک‌ها برای احداث مسکن خودمالکین لازم است سهم هر کدام از بانک‌های عامل برای اجرای مابقی واحدهای خودمالکین اعلام شود.

او درباره ساخت مسکن روستایی در استان اردبیل هم گفت: در روستاهای این استان ۲ هزار و ۹۰۰ نفر برای دریافت مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۸۵۰ نفر پرونده تشکیل شده و فرایند تشکیل پرونده مابقی متقاضیان هم طی می‌شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری در استان اردبیل می گوید: برای ۹ هزار نفر مجوز ساماندهی بافت فرسوده شهری صادر شده ولی در مجموع استقبال از تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده بسیار کم شده و دلیل آن بالا بودن اقساط وام بانکی بوده که نیاز است در این مورد بازنگری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.