بوگدانف از احتمال دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه خبر داد

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه اعلام کرد امکان برگزاری دیدار چهارجانبه با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه وجود دارد.

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه تأکید کرد که مسکو تردید ندارد که حضور نیرو‌های ترکیه در سوریه «موقت» است.

بر اساس گزارش «روسیا الیوم»، «میخائیل بوگدانف»، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه، در مصاحبه‌ای تأکید کرد که هیچ تردیدی در «موقتی» بودن حضور نیرو‌های ترکیه‌ای در سوریه وجود ندارد و این چیزی است که عالی‌ترین مقامات ترکیه بر آن تأکید کرده‌اند.

وی گفت که اختلافات میان سوریه و ترکیه را می‌توان حل کرد و مسکو به یافتن راه‌حل‌های قابل قبول برای طرفین به منظور ازسرگیری روابط دو کشور کمک می‌کند.

بوگدانف در پاسخ به سؤالی درباره احتمال ازسرگیری کامل روابط دیپلماتیک میان ترکیه و سوریه در آینده نزدیک گفت: «این یکی از اهداف مذاکرات است که در نهایت دو کشور روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند و سفارتخانه‌هایشان فعال شود و این روند ارتباطی با انتخابات ترکیه ندارد و موضوعی مربوط به منافع بلندمدت دو کشور است.»

این مقام روسیه‌ای افزود: مسئله حمایت از عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه در نشست سران آستانه در تهران در تابستان گذشته مطرح شد و در ماه دسامبر رئیس جمهور ترکیه پیشنهاد مذاکراتی میان ترکیه و سوریه با کمک روسیه را مطرح کرد که در نهایت به دیدار سران دو کشور بینجامد و روسیه نیز از این پیشنهاد حمایت کرد.

او در پایان نیز تاکید کرد که هم اکنون امکان برگزاری دیدار چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه را بررسی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
خاور میانه خیلی وقته دیگه استفاده نمیشه. بنویسید شرق آسیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
احسنت، واژه خاورمیانه اشتباهه و توسط غربی بر منطقه شرق آسیا گذاشته شده.
آخرین اخبار