جریمه سه شبکه تلویزیونی ترکیه به علت انتقاد از دولت اردوغان

شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون‌های ترکیه سه شبکه تلویزیونی را به علت انتقاد از عملکرد دولت پس از زلزله جریمه کرد.

شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون‌های ترکیه (Rtuk) سه شبکه تلویزیونی این کشور را به علت انتقاد از عملکرد دولت ترکیه در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان جریمه کرد.

بنا به تصمیم این شورا شبکه‌های تلویزیونی هالک تی وی، تله ۱ و فوکس تی وی علاوه بر جریمه نقدی، با تعلیق چند برنامه روبرو شده اند. در اطلاعیه این شورا علت جریمه و تعلیق چند برنامه این سه شبکه تلویزیونی، تحریف اخبار زلزله و تشویش اذهان عمومی اعلام شده است.

به موجب تصمیم این شورا که عالی‌ترین ارگان نظارتی رادیو تلویزیون‌های ترکیه محسوب می‌شود شبکه‌های خبری هالک تی وی و تله۱ علاوه بر توقیف پنج روزه یکی از برنامه‌های روزانه‌شان، به جریمه نقدی معادل پنج درصد از حجم گردش مالی ماه دسامبر و شبکه تلویزیونی فوکس نیز به پرداخت جریمه‌ای معادل سه درصد گردش مالی ماه ژانویه محکوم شده‌اند.

این سه شبکه تلویزیونی در ردیف منتقدین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قرار دارند که در پوشش‌های خبری از مناطق زلزله زده از عملکرد دولت در عملیات امداد و نجات زلزله زدگان و کمک رسانی به مردم منطقه شدیدا انتقاد کرده بودند.

رهبران احزاب و رسانه‌های منتقد و مخالف دولت ترکیه این روزها حملات خود را به دولت این کشور افزایش داده و عملکرد دولت را در مدیریت بحران زلزله ترکیه ضعیف خوانده و اردوغان را مسئوول وضعیت موجود عنوان می‌کنند. منتقدان معتقدند که دولت رجب طیب اردوغان در بحث آواربرداری، عملیات امداد و نجات سرعت قابل قبولی نداشته و حتی نتوانسته برای افراد جان به در برده از زلزله، سرپناه و مواد غذایی لازم و کافی را تامین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار