بلینکن: دیپلماسی موثرترین راه در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران است

وزیر خارجه آمریکا موثرترین و پایدارترین راه درباره برنامه هسته‌ای ایران را دیپلماسی خواند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان بازدید از آتن، پایتخت یونان در یک کنفرانس خبری مدعی شد: ما همچنان معتقدیم که در مورد برنامه هسته ای ایران، موثرترین و پایدارترین راه برای تعامل با این چالش از طریق دیپلماسی است. اما در حال حاضر، این تلاش‌ها در پشت سر قرار دارند، زیرا ایران به سادگی وارد راه معناداری نشده است.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با انداختن توپ در زمین ایران و سلب مسئولیت از غرب مدعی شد که این بر عهده ایران است که برای حل چالش برنامه هسته ای خود تعامل کند.

او افزود: درها برای پیشرفت دیپلماسی همیشه باز است. خیلی چیزها بستگی به این دارد که ایران چه می‌گوید، چه می‌کند و اینکه آیا تعامل می‌کند یا نه.

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با کاترین کولونا همتای فرانسوی، آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان و جیمز کلورلی همتای انگلیسی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کرده بود.

آمریکا و تروmیکای اروپایی در بیانیه‌ای بر نگرانی خود در مورد تشدید تنش هسته‌ای با ایران و ادعای مجدد عدم همکاری تهران با آژانس بینالمللی انرژی اتمی تاکید کرده و از ایران خواستند مسیر خود را تغییر دهد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها اعلام کرده آماده همکاری با آژانس است اما در مقابل این نهاد بین‌المللی اصل بی‌طرفی را رعایت نکرده و بیانیه‌هایی علیه کشورمان منتشر می‌کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
بله برای شما خیلی خوب است
مانند برجام
که شیره سر ایران مالیدید
بدون هیچ زحمت و هزینه راحت
به هدفتان رسیدید
یک مقدار هم یاد کشور لیبی را زنده کردید
وطعمش زیر زبان شما مزه کرده
بلینکن گوساله پرست این خبرها نیست
بروید شنا کردن یاد بگیرید که همه ی شما را به دریا
خواهیم ریخت.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۰:۲۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
کار از دیپلاسی گذشته از جنگ بگو.
آخرین اخبار