کاهش آب دریای مدیترانه در سواحل ترکیه و بازار داغ شایعات

کاهش ناگهانی سطح آب دریای مدیترانه در سواحل جنوبی ترکیه موجب نگرانی ساکنان منطقه شد.

پس از دو زلزله پیاپی دیشب در استان هاتای، فروکش کردن ده متری سطح آب دریای مدیترانه در سواحل فتحیه از توابع استان موغلا موجب نگرانی ساکنان منطقه شده است.

هر چند کارشناسان برای رفع نگرانی مردم و گمانه زنی‌ها درباره احتمال وقوع زلزله‌ای دیگر ارتباط این پدیده را با زمین لرزه منتفی و اعلام می‌کنند این رخداد ناشی از تغییر و نوسانات فشار جوی است، اما مطالبی در فضای مجازی بین مردم دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد مردم از احتمال وقوع زلزله‌های دیگر وحشت زده و نگرانند.

هفته گذشته نیز سطح آب دریای مرمره در سواحل استانبول نیز حدود ۲۵ متر فروکش کرده بود. دو زلزله مهیب هفته گذشته و دو زلزله دیشب استان هاتای در جنوب ترکیه تاکنون جان بیش از ۴۱ هزار نفر را گرفته است.

شب گذشته اردوغان در جریان دومین بازدیدش از مناطق زلزله جنوب این کشور در هاتای اعلام کرد تا کنون جانباختگان زلزله ترکیه به ۴۱ هزار و ۱۵۶ نفر رسیده است. همچنین  ۱۱۴۸۳۴ نفر از زیر آوار نجات داده شده و تعداد مصدومان این زلزله به ۱۱۹۹۹۱ نفر رسیده است.

این درحالی است که سازمان اضطراری و بلایای ترکیه (آفاد) اعلام کرد از شب گذشته عملیات جستجو و نجات افرادی که در زیر آوار گرفتار شده اند، متوقف خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار