هشدار آمریکا به چین درباره عواقب کمک تسلیحاتی به روسیه

وزیر خارجه آمریکا در هشداری اعلام کرد که احتمال دارد چین به روسیه در حملات علیه اوکراین کمک تسلیحاتی کند.

«آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌بی‌اس پس از دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، گفت که احتمال کمک نظامی چین به روسیه در حملات علیه اوکراین هست و نسبت به عواقب چنین اقدامی هشدار داد.

او در بخشی از این مصاحبه با بیان آنکه تاکنون هم «چین سلاح غیرکشنده به روسیه می‌فرستاد و اکنون احتمال می‌رود نوع کشنده آن را هم بفرستد» افزود: «چنین اقدامی به معنای عواقب وخیم برای چین است. من در دیدار با وانگ یی نگرانی عمیق خودمان درباره ارسال تسلیحات کشنده را ابراز کردم. نگرانی ما از اطلاعاتی است که نشان می‌دهد آن‌ها چنین قصدی دارند.»

البته آنتونی بلینکن هیچ جزئیاتی از این این اطلاعات ارائه نکرد و نگفت آمریکا به چه مطالبی دست یافته است، اما وقتی از او پرسیده شد چه نوع سلاحی ممکن است به روسیه فرستاده شود، او در پاسخ گفت: «در درجه او سلاح و در وهله بعدی مهمات.»

آمریکا در حال حاضر یک شرکت چینی را به اتهام ارائه تصاویر ماهواره‌ای از اوکراین به گروه «واگنر» که هزاران جنگنده روسیه را تامین می‌کند، تحریم کرده است.

او همچنین اعلام کرد: «اگر چین به روسیه تسلیحات بفرستد، مشکلات بسیاری برای روابط ما ایجاد خواهد کرد.»

در حال حاضر روابط آمریکا و چین به خودی خود رو به وخامت رفته است، در چند هفته اخیر رهگیری بالون چینی بر فراز آلاسکا و کانادا باعث ایجاد مناقشاتی شده و در تازه‌ترین اقدام وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داده که اگر دست از اقدامات مناقشه برانگیز برندارد عواقب وخیمی را خواهد دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
مریکا باید فوری عذرخواهی کند وگرنه زمان بگذرد عواقبی سخت گریبانش را می گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
همه خودشونو اسیر آمریکا کردن
آخرین اخبار