فواد حسین: تنش میان ایران و آمریکا بر عراق تاثیر دارد

وزیر خارجه عراق تاکید کرد به دلیل روابط خوب بغداد با تهران و واشنگتن هرگونه تنش میان دو کشور بر عراق تاثیر می‌گذارد.

وزیر خارجه عراق با اشاره به روابط خوب کشورش با ایران و آمریکا تاکید کرد که تنش میان دو کشور به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر عراق تاثیر می‌گذارد.

به گزارش «الشرق» «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با این شبکه با اشاره به امکان مدیریت بغداد در بحران میان واشنگتن و تهران گفت که نبود تنش در منطقه به نفع عراق است.

او گفت : عراق در خصوص علل توقف در مذاکرات هسته‌ای ایران با واشنگتن تبادل نظر کرده و در عین حال تاکید کرد که بغداد حیاط خلوت هیچ کشوری نیست و عراق در این رویکرد شفاف است. رویکردی شفاف در سیاست عراق وجود دارد که ما باید به سمت استقلال تصمیم گیری عراق در بسیاری از زمینه‌ها حرکت کنیم.

او تاکید کرد روابط ایران با عراق خوب است اما به این معنی نیست که تصمیم گیری در مورد مسائل حیاتی در بغداد در دست تهران باشد. حسین در پایان تاکید کرد میان بغداد و تهران پیوند‌های فکری و عقیدتی وجود دارد و این یک واقعیت است.

او شب گذشته نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود عراق روابط تاریخی با کشورهای همجوار دارد اما اساس تعامل باید مبتنی بر احترام به حاکمیت، عدم دخالت در امور داخلی و استقلال تصمیم عراق باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۰۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
فرمایش شما متین. و اما بعد. امریکا زمانی به مرز ایران دست پیدا کرد که عراق را اشغال کرد و داعش را بعد از ترک عراق به نمایندگی از خود بجا گذاشت. امریکا در عراق جنایت های بی اندازه ای کرد. و این امر هنوز تمام نشده. ولی ما همیشه همسایه خواهیم ماند و برادر.سیدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
علتش اینه شما هنوز اشغالگر وغاصب قاتلین فرزندان خود را که بااسم داعش و القاعده هستند اما فرزند خود آمریکا است در وطن خویش جای دادین
آخرین اخبار