رابرت مالی: با معاون وزیر خارجه عمان در خصوص ایران گفتگو کردم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از دیدار با معاون وزیر خارجه عمان خبر داد و گفت دو طرف در خصوص ایران گفتگو کرده‌اند.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ساعتی پیش در صفحه رسمی توییتر خود از دیدار با مقامات عمان خبر داد و گفت: «دیدار عالی با شیخ خلیفه الحارثی، معاون وزیر خارجه عمان داشتم».

او ادامه داد: «ما در مورد تعمیق همکاری نزدیک خود در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با ایران گفتگو کردیم. من همچنین از عمان برای کمک به آزادی باقر نمازی قدردانی کردم».

گفتنی است باقری نمازی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی است که به همراه پسرش، سیامک نمازی سال ۱۳۹۶ به جرم «همکاری با دولت‌های متخاصم» بازداشت و به ۱۰ سال زندان محکوم شد. وی سیزدهم مهرماه به دلایل انسان‌دوستانه آزاد و در اولین مقصد خود راهی عمان شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این باره می‌گوید که آزادی او اقدامی انسان دوستانه بوده و مرتبط با هیچ موضوع دیگری نیست. به گفته او، نمازی چهار سال گذشته را در خارج از زندان سپری کرده و ممنوع الخروج بوده است و پس از این مدت اجازه خروج از کشور به او داده شده است.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که هیئت عالی رتبه‌ای از واشنگتن قرار است در سفری چهار روزه به ریاض، پایتخت عربستان سفر کند. این هیئت به ریاست رابرت مالی طی سفر خود در روز‌های ۱۳ تا ۱۶ فوریه قرار است در نشست‌های کارگروه مشترک آمریکا و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره اولویت‌های مشترک بحث و تبادل نظر کند.

نشست‌های سه گانه این کارگروه، سه دسته از اولویت‌ها (سامانه یکپارچه دفاع موشکی و ضدهوایی و امنیت دریایی، موضوع ایران و مبارزه با تروریسم) را بررسی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
عمانی ها هم دارند جایی می رسند عقلشون دست این ها بدهند احتمالا مثل عربستان دنبال سرکیسه کردن این ها هستند باز پولشون کم اومد کی بهتر از عربستان و..
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۰:۴۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
بگرد تا بگردیم.
فعلا سرگیجه نصیب کد خدای پوشالی شده و دست به دامان کاو شیرده .
در مقابل پهبادهای نخبه های ایرانی میخواد هوش خودشو(که نداره) کنار بگذاره و از هوش مصنوعی استفاده کنه.
آخرین اخبار