رابرت مالی:

تضمینی برای مجددا خارج نشدن آمریکا از برجام وجود ندارد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اذعان کرد که نمی توانند تضمین کنند که در صورت توافق، رئیس جمهور آتی این کشور مجدد از آن خارج نشود.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا «ان پی آر» و در ادامه طرح ادعا‌های بی اساس از سوی مقامات آمریکایی برای به انحراف کشاندن مذاکرات هسته‌ای گفت: «یک توافق روی میز بود... و همه شرکت کنندگان در ماه مارس با آن موافق بودند. سپس در تابستان. بعد در ماه اوت. هر بار ایران درخواست‌های جدیدی را مطرح می‌کرد.»

وی در ادامه ادعا‌های خود افزود: «ما از زمانی که صحبت‌های غیرمستقیم را در حدود مارس ۲۰۲۱ شروع کردیم به آن‌ها گفته بودیم نمی‌توانیم تصمیمی را که رئیس جمهور بعدی اتخاذ می‌کند کنترل کنیم... این یک توافق بود... اگر این چیزی است که ایران بر آن اصرار دارد، پس مذاکره هیچ فایده‌ای ندارد.»

رابرت مالی در مورد آزادی شهروند ایرانی ـ آمریکایی هم گفت: «باقر نمازی یک مرد مسن است که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد... ما در حال مذاکره غیرمستقیم با ایران برای تامین آزادی سایر شهروندان باقی مانده هستیم. ما در حال بررسی کار‌هایی هستیم که می‌توانیم در بخش بشردوستانه انجام دهیم، اقدامات متقابل برای اطمینان از اینکه شهروندان ما به سرعت می‌توانند به خانه خود بازگردند.»

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به تازگی گفته است «موضوع ضمانت‌ها در مذاکرات برای کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است».

این اهمیت از آن جهت مطرح شده که سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا به صورت یکجانبه و بدون توجه به طرف‌های دیگر از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های حداکثری را علیه ایران اعمال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین بروز رسانی در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: «در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که درک مشترک در موضوعات مختلف وجود دارد و این کمک می‌کند در گام‌های نهایی توافق بتوانیم با سرعت بهتر و بیشتری عمل کنیم. طرف آمریکایی با یک مشکل پیش از این مواجه بود، اینکه درک درستی از شرایط نداشت، احساس می‌کنیم طرف آمریکایی اکنون با درک بهتری در تبادل پیام‌ها حضور دارد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
بی مایه فتیره. وقتی تضمینی نیست یعنی کشک..آمریکایی دورغگو جنایتکار.مُسئولان مملکت حواستون جمع کنند برجام به خود آمریکا واگذار کنند و بی خیال شوند و به دنبال پیشرفت و توسعه برنامه های اقتصادی و هسته ای ادامه بدهند.امریکا باید بفهمه ایران قوی یعنی چی.
Iran (Islamic Republic of)
پیشرفت ایران استکبار را خشمگین کرده است
۱۹:۴۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
پیشرفت ایران استکبار را خشمگین کرده است
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا در سال 97 با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
۱۹:۱۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
آمریکا باید درباره احیای برجام تصمیم‌گیری کند، نه ایران
آمریکا در سال 97 با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۰۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
تصمیم احیای برجام برعهده آمریکا است، نه ایران
آمریکا جنایتکار در سال 97 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۵۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
۷۱ هزار غیر نظامی افغانستانی توسط نظامیان آمریکایی کشته شده‌اند مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار دست نشانده رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
از توقف مذاکرات برجام استقبال می کنیم
مذاکرات برجام دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
برجام دیگر وجود خارجی ندارد!
برجام دیگر وجود ندارد که بخواهیم احیا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
برجام دیگر وجود ندارد
برجام در سال 94 مرده است.
آخرین اخبار