کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی به دلیل عرضه نفت خام آمریکا شاهد کاهش بود.

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم آمریکا برای آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتش، شاهد بیش از یک درصد کاهش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۲۲ سنت کاهش، به ۸۵ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۳۲ سنت کاهش، ۷۸ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

سازمان انرژی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد ۲۶ میلیون بشکه از ذخایر نفت استراتژیک این کشور را به بازار عرضه می‌کند. این خبر کافی بود تا عرضه از تقاضا در بازار پیشی گرفته و بهای طلای سیاه شاهد کاهش بیش از یک درصدی باشد.

از سوی دیگر، پایانه جیحون ترکیه که روزانه یک میلیون بشکه نفت جمهوری آذربایجان و عراق را به بازار جهانی عرضه می‌کند، بار دیگر فعالیت خود را از سرگرفت. این پایانه به مدت یک هفته به دلیل وقوع زمین‌لرزه در ترکیه فعالیت خود را متوقف کرده بود.

با این حال بازار امیدوار به افزایش تقاضا به دلیل کنترل همه گیری کرونا در چین است. پکن اولین وارد کننده نفت خام در جهان محسوب می‌شود و رونق اقتصادی این کشور می‌تواند به افزایش بهای طلای سیاه کمک کند.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) در گزارش ماهانه خود تقاضای روزانه نفت خام در بازار جهانی را به دلیل کنترل همه‌گیری کرونا در چین یکصد هزار بشکه افزایش داده است. تحلیلگران بازار بر این باورند در سال جاری میلادی بهای نفت خام در بازار به مرز یکصد دلار در هر بشکه خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار