ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز در بازار‌های جهانی شاهد اندکی کاهش بود.

بهای نفت در بازار جهانی به دلیل امیدواری‌ها برای تعادل در عرضه و تقاضا، شاهد ثبات نسبی بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۱۸ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳ سنت کاهش، ۷۶ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

با این حال، نگرانی‌ها درباره تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه که اختلال در روند عرضه به بازار را درپی خواهد داشت می‌تواند به جهش بهای طلای سیاه منجر شود. مقامات اروپایی در نظر دارند ۵ فوریه اقدام به اعمال تحریم‌های موثری علیه بخش پتروشیمی روسیه کنند.

قرار است مقامات اروپایی فردا (جمعه) درباره پیشنهاد کمیسیون اروپا برای تعیین سقف قیمت بر روی بنزین و نفت کوره روسیه تصمیم گیری کنند. کمیسیون اروپا پیشنهاد داده است کشور‌های قاره سبز برای بنزین تولیدی روسیه سقف ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه را تعیین کنند. همچنین نفت کوره این کشور سقف قیمتی ۴۵ دلار را شاهد خواهد بود.

در سوی دیگر، اقدام فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در روز گذشته باعث کاهش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی، و در نتیجه افزایش بهای نفت خواهد شد.

کشور‌های عضو سازمان اوپک پلاس نیز با تصمیم خود برای حفظ سقف تولید نفت خام به بازار، به ثبات بیشتر بازار انرژی کمک کردند. با این حال، پیشبینی‌ها درباره رشد اقتصاد جهان در سال جاری نشان می‌دهد بازار به عرضه بیشتر نفت خام برای جلوگیری از افزایش ناگهانی بها نیازمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار