گفتگوی تلفنی پوتین با بن سلمان درباره بازار نفت

رئیس جمهور روسیه با ولیعهد عربستان سعودی درباره شرایط بازار انرژی گفتگو کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پوتین در تماس تلفنی امروز خود با بن سلمان درباره همکاری میان روسیه و سازمان اوپک به منظور ایجاد ثبات در بازار نفت رایزنی کرد. دو طرف در این گفتگو بر گسترش همکاری‌ها در زمینه تنظیم بازار تاکید کردند.

روسیه گرچه عضو سازمان صادر کنندگان نفت خام (اوپک) نیست، اما به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان طلای سیاه رابطه نزدیکی با این سازمان نفتی داشته و به همراه آن اوپک پلاس را تشکیل داده است. قرار است روز چهارشنبه وزرای نفت عضو اوپک پلاس به صورت مجازی نشستی را برگزار کنند.

دو فرد آگاه که نخواستند نامشان فاش شود درباره نشست روز چهارشنبه اوپک پلاس اعلام کردند: با توجه به شرایط بازار انرژی، در این نشست انتظار می‌رود تصمیمی برای کاهش یا افزایش عرضه نفت به بازار اتخاذ نشود.

پیش‌تر عربستان با درخواست روسیه برای جلوگیری از افزایش عرضه نفت خام به بازار موافقت کرده بود که این اقدام با خشم آمریکا همراه شد. با این حال، تعیین سقف قیمت برای نفت صادراتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو گروه هفت باعث خشم مسکو شده و کرملین وعده داده است از فروش نفت به کشور‌هایی که سقف قیمت را رعایت کنند اجتناب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار