برنامه هند برای افزایش ۳ برابری صادرات تسلیحات

دولت نارندرا مودی در نظر دارد طی ۲ سال آینده میزان صادرات تسلیحات هند را ۳ برابر کند.

صادرات تسلیحات یکی از پرسودترین تجارت‌های جهان محسوب می‌شود که کشور‌ها می‌کوشند با تقویت خود در این حیطه، سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، کشور‌های آمریکا، روسیه، فرانسه، چین و آلمان به ترتیب پنج کشور نخست در زمینه صادرات تسلیحات محسوب می‌شدند. با این حال، اقتصاد‌های نوظهور همانند هند به دنبال بالا کشیدن خود در این زمینه هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز (دوشنبه) از برنامه جاه طلبانه دولت خود برای ۳ برابر کردن صادرات تسلیحات این کشور طی ۲ سال آتی و رساندن آن به ۵ میلیارد دلار در سال خبر داد. اقدامی که می‌تواند گامی بلند برای دهلی نو در ورود به باشگاه صادر کنندگان تسلیحات به حساب بیاید.

مودی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: امروز دیگر هند یک بازار بزرگ برای واردات تسلیحات نظامی نیست بلکه به طور بالقوه یک شریک دفاعی است. من از شرکت‌های خصوصی هندی می‌خواهم سرمایه گذاری خود در حوزه نظامی را بیشتر و بیشتر کنند.

هند به دنبال آن است که قرارداد‌های نظامی به ارزش ۷۵۰ میلیارد روپیه (معادل ۹ میلیارد دلار) در نمایشگاه دوسالانه ایرو ایندیا که به مدت ۵ روز برگزار خواهد شد را به امضا برساند. همچنین خطوط هوایی این کشور تلاش دارند در این نمایشگاه به منظور تکمیل نیاز‌های بخش غیرنظامی خود (مسافربری و باربری) سازندگان بزرگ هواپیمای جهان را برای تولید بیشتر از طریق مشارکت و همکاری محلی تحت تاثیر قرار دهند.

هند برای دهه‌ها یکی از بزرگترین واردکنندگان تسلیحات نظامی محسوب می‌شد، اما به تازگی تلاش خود را برای ورود به باشگاه صادر کنندگان آغاز کرده است. دهلی نو با گسترش سرمایه گذاری‌ها در بخش داخلی، اکنون به توانمندی صادراتی رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار