تیم ارزیابی و هماهنگی فاجعه سازمان ملل وارد سوریه شد

برنامه جهانی غذا از جامعه بین‌المللی خواستار گشایش گذرگاه برای ارسال کمک به سوری‌ها شد، تیم ارزیابی و هماهنگی فاجعه سازمان ملل نیز وارد سوریه شده است.

سخنگوی برنامه جهانی غذا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره از جامعه بین‌المللی خواست که بیش از یک گذرگاه برای ارسال کمک به سوری‌ها باز کند.

پیش از این «بثینه شعبان» مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه گفته است آنچه شرایط موجود را ۳ برابر بدتر می‌کند، تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه سوریه است.

سازمان ملل نیز اعلام کرده است که یک تیم ارزیابی و هماهنگی فاجعه این سازمان وارد سوریه شده و برای حمایت از واکنش در آنجا عازم حلب، حمص و لاذقیه است.

این در حالی است اتحادیه اروپا مدعی شده است که «تحریم‌های اروپا مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه نمی‌شود.»

وزارت خارجه آمریکا نیز ادعا کرده است: «ما هیچ تحریمی را علیه سوریه لغو نکرده‌ایم و تحریم‌های ما قبلاً شامل کمک‌های بشردوستانه به سوریه نبوده است.»

روزنامه واشنگتن پست نیز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت ارتش آمریکا استقرار نیرو‌های خود را برای کمک به امور امدادی در ترکیه آغاز کرده است.

در همین حین مرکز لرزه‌نگاری مدیترانه اروپا گزارش داده است زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ در کوهرامان ماراش، جنوب ترکیه به وقوع پیوسته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
اومده برا جاسوسی یه موقع ایران سلاح نورسته....
آخرین اخبار