سازمان ملل: وضعیت سوریه بر اثر زلزله فاجعه‌بار است

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با بیان این‌که وضعیت سوریه بر اثر زلزله فاجعه‌بار است از تلاش برای تسریع در ارسال کمک‌ها به افزایش حجم آن خبر داد.

«استفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با الجزیره گفت: «وضعیت سوریه بر اثر زلزله فاجعه‌بار است. کسانی که از زلزله آسیب دیده اند به همبستگی بزرگ بین المللی نیاز دارند.»

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دوژاریک گفت: «ما به تمام مناطق سوریه کمک می‌کنیم. برای تسریع در ارسال کمک‌ها به سوریه و افزایش حجم آن کار می‌کنیم. نیاز‌های بشردوستانه در سوریه بسیار زیاد است و ما بر ارائه بیشترین مقدار کمک تمرکز می‌کنیم.»

دوژاریک با بیان این‌که «چیزی که نمی‌خواهیم ببینیم، سیاسی شدن کمک‌های مورد نیاز برای سوریه است»، گفت: «مذاکرات مداومی میان اعضای شورای امنیت برای تسریع در ارسال کمک‌ها به سوریه وجود دارد.»

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین تأکید کرد: «کشور‌های عضو سازمان ملل و بخش خصوصی باید بسیار سخاوتمند باشند. تحریم‌ها نباید مانع ارسال کمک‌ها به نیازمندان در سوریه شود.»

بیش از ۳ هزار ۶۰۰ کشته در زلزله سوریه

شبکه تلویزیونی الجزیره همچنین آمار جدید قربانیان زلزله در سوریه را منتشر کرد؛ بر این اساس شمار قربانیان در سراسر این کشور به ۳ هزار و ۶۳۷ کشته و ۷ هزار و ۲۲۶ زخمی رسیده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
سازمان مللی کی از امریکای تروریست کسب تکلیف کنه جمع بشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
چشم سازمان ملل روشن.
مگر سازمان ملل بجز سیاسی کاری چیز دیگری هم بلده؟
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
استفان سازمان ملل نوکر و برده جنسی امریکاست.
آخرین اخبار