اعتصاب غذای سراسری در زندان‌های رژیم صهیونیستی

اسرای فلسطینی در پی شهادت یکی از اسیران به دلیل سهل انگاری پزشکی دست به اعتصاب غذای سراسری زدند.

اسرای فلسطینی در اعتراض به شهادت احمد ابوعلی بر اثر سهل انگاری عمدی پزشکی در بیمارستانی در سرزمین‌های اشغالی در تمامی زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته اضطراری جنبش اسرای فلسطین بامداد جمعه در تمامی زندان‌های رژیم صهیونیستی وضعیت آماده باش و سه روز عزای عمومی در پی شهادت احمد ابوعلی، اسیر ۴۸ ساله فلسطینی اعلام کرد.

از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۲۳۵ اسیر فلسطینی در داخل زندان‌های صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که ۷۵ تن از آنان به خاطر سهل انگاری پزشکی رژیم صهیونیستی  شهید شده اند.

شایان ذکر است که تعدادی از نهادها، سازمان‌های متولی امور اسرا، وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی شهادت احمد ابوعلی را محکوم کرده و رژیم صهیونیستی را مسئول کامل شهادت وی خواندند.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس ضمن محکوم کردن شهادت اسیر احمد ابوعلی در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی، تاکید کرد که شهادت این اسیر در نتیجه سیاست اهمال پزشکی، جنایتی دیگر از سوی صهیونیست‌هاست که نقض صریح تمامی قوانین بین‌الملل و حقوق بشر است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبداللطیف قانوع تصریح کرد که با شهادت این اسیر فلسطینی، شمار شهدای جنبش اسیر در داخل زندان‌های صهیونیستی به ۲۳۵ نفر افزایش یافت که این اوج جنایات و وحشی‌گری دشمن صهیونیستی در شیوه تعامل با اسرا به ویژه بیماران و افراد سالخورده را نشان می‌دهد.

قانوع تمامی نهاد‌های حقوقی و بشردوست بین‌المللی را به پایان دادن به سکوت خود و مداخله فوری برای نجات جان اسرای فلسطینی دعوت کرد که هر لحظه به سبب سیاست سهل‌انگاری و بی‌توجهی سازمان زندان‌ها، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار