واکنش گروه‌های مقاومت به فرار اسرای فلسطینی از زندان صهیونیست‌ها

گروه‌های مقاومت فلسطینی با ستودن فرار فلسطینیان از زندان صهیونیست‌ها، این اقدام را یک پیروزی بزرگ و چالشی برای سیستم امنیتی اشغالگران دانستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، در پی فرار ۶ زندانی فلسطینی از زندان اشغالگران صهیونیست، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای این واقعه را پیروزی بزرگی عنوان کرد و آن را چالش امنیتی بزرگی برای صهیونیست‌ها دانست.

در بیانیه حماس آمده است: «فرار این اسیران نشانه موفقیت و پیروزی اراده اسرای قهرمان ما است.»

در ادامه این بیانیه با طعنه به سیستم امنیتی پوشالین رژیم صهیونیستی نوشته شده است: «اقدام زندانیان ما یک چالش واقعی برای سیستم امنیتی اشغالگران صهیونیست است که آن را بهترین سیستم در جهان می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند.»

این جنبش با اشاره بر عزم و اراده زمندگان و مجاهدین گفت: «این پیروزی بزرگ ثابت می‌کند که اراده چریک‌ها، رزمندگان مقاومت و مجاهدین را نمی‌توان شکست داد، این پیروزی نشان داد که دشمن هیچگاه پیروز نشده و نخواهد شد، مهم نیست که چقدر قدرت و توانایی دارد.»

در انتهای این بیانیه آمده است: «این پیروزی ثابت می‌کند که مبارزه برای آزادی در داخل و خارج از زندان برای گرفتن  حق فلسطینیان در حال گسترش است و مبارزه برای آزادی با اشغالگران همچنان ادامه خواهد داشت.»

منابعی در جهاد اسلامی به شبکه المیادین اعلام کردند: رهبر عملیات فرار اسرا از زندان گیلبوا «محمود عبدالله العارضه» بوده و این  یک اقدام قهرمانانه بزرگ است که به شدت سیستم امنیتی تل آویو را متزلزل خواهد کرد.

منابع مذکور در جنبش جهاد اسلامی تاکید کردند که چنین رخدادی ضربه سختی به ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین کلیت این رژیم وارد خواهد کرد.

ماهر الاخرس یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اسیرانی که موفق به فرار از زندان اشغالگران شدند، پیش از این هم تلاش هایی در این باره انجام داده بودند. آنها با فرار از زندان جلبوع، امنیت تل آویو را لگدمال کردند.

خضرعدنان‏، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، موفقیت ۶ اسیر فلسطینی در آزادی خود از زندان جلبوع از طریق حفر تونل‏، یک پیروزی برای مقاومت به شمار می رود که در امتداد پیروزی های نبرد شمشیر قدس قرار دارد وهمچنین شکستی سختی برای ارتش رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: آزادی شش اسیر فلسطینی شادی بزرگی برای فلسطینیان است که ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی را به سختی تکان داد.فرار این اسرا روحیه اسرای ما را بالا می برد و نشان می دهد آزادی نزدیک است و زخم های خانواده های ستمدیده آنها التیام می پذیرد.

شیخ خضر عدنان افزود: جنین غرق در شادی شده است و از همه فلسطینیان می خواهیم از شش اسیر آزاد شده حمایت کنند تا دست دشمن به آنها نرسد.

واکنش گروه‌های مقاومت به فرار اسرای فلسطینی از زندان صهیونیست‌ها

واکنش گروه‌های مقاومت به فرار اسرای فلسطینی از زندان صهیونیست‌ها

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه ‌ای گفت: «فرار زندانیان قهرمان از زندان گیلبوا یک پیروزی بزرگ برای زندانیان راه آزادی است که بر اراده قوی اسرای قهرمان ما تأکید می‌کند.»

این جنبش در ادامه افزود: «این فرار مبارک یک گام بزرگی است که مژده آزادی آینده همه زندانیان ما را می‌دهد و انعکاس دهنده استواری زندانیان قهرمان ما است.»

جنبش مجاهدین با تاکید بر این پیروزی بزرگ، آن را مدرکی بر شکست بزرگ سیستم اطلاعات و امنیتی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: «این پیروزی مبارک یک شکست بزرگ اطلاعاتی و امنیتی است که کاذب بودن هاله امنیتی دشمن در مورد قابلیت‌ها و قدرت امنیتی آن‌ها را آشکار می‌سازد.»

در انتهای این بیانیه آمده است: «این شکست نشانی بر ضعف فرماندهی صهیونیست هاست که نشان دهنده سقوط قریب الوقوع این رژیم است.»

ابو حمزه، سخنگوی نظامی گردان های قدس اعلام کرد: تاریخ و جنبش اسیر امروز یک پیروزی جدید را ثبت می کند که عنوان آن تسلیم نشدن در برابر کبرورزیهای رژیم اشغالگر است. ما عملیات ”دستیابی به آزادی“ را تبریک می گوییم که محمود عبدالله العارضه‎، اسیر مجاهد هدایت این عملیات را بر عهده داشت.

این اقدام قهرمانانه که خیلی شبیه اتفاقی است که سال 1987 در زندان مرکزی غزه و سال 2003 در زندان عوفر به دست قهرمانان جهاد اسلامی رخ داد، تاکید می کند شهروند فلسطین تسلیم نمی شود و آزادی خود را با ماشه اش محقق می سازد.

وی افزود: مقاومت حفر تونل ها را شبانه روز ادامه می دهد و این عملیات قهرمانانه تاکید می کند، ارزش اسیران، آزادی و رهایی است و شجاعانه و جوانمردانه در برابر دشمن مسلح می ایستد.

ابوحمزه در ادامه گفت: در برابر این رخداد بزرگ و این حماسه ای که اسیران، پوزه فرماندهان ارشد صهیونیست را بخاک مالیدند ‏، باردیگر تعهد زبانی و عملی خود را به آزدی همه اسیران اعلام می کنیم و به اسیران خود می گوییم فقط آزادی سزاوار شماست و قرار ما این است.

واکنش گروه‌های مقاومت به فرار اسرای فلسطینی از زندان صهیونیست‌ها

واکنش گروه‌های مقاومت به فرار اسرای فلسطینی از زندان صهیونیست‌ها

کمیته های مقاومت نیز اعلام کرد: عکس تونل آزادی در زندان جلبوع در تاریخ جاوادانه خواهد شد. فرار این شش اسیر فلسطینی از زندان های ظلم صهیونیستی پیروزی بزرگی برای همه اسرا و ملت مقاومت فلسطین و همه آزادگان جهان است. فرار اسرای قهرمان از یکی از پیچیده ترین زندان ها که به شدت از آن محافظت می شود, سیلی محکم و شکست بزرگی برای ساختار امنیتی صهیونیست هاست.

کمیته های مقاومت تصریح کرد: زندان جلبوع برای جلوگیری از فرار اسرا و شکستن اراده آنها طراحی شده است و امروز قهرمانان ملت فلسطین ثابت کردند اراده و عزم آنها قوی تر از زندانهای رژیم صهیونیستی و پیچیدگی های آن است و تصویر تونل حفر شده به دست اسرا به عنوان دلیلی دیگر از ضعف و شکنندگی رژیم صهیونیستی در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد.

منیر الجاغوب، یکی از مسئولان جنبش فتح فلسطین اعلام کرد: آنچه رخ داد, یک چالش واقعی برای سیستم امنیتی اسرائیل بود, رژیمی که همواره به خود می بالد که بهترین سیستم امنیتی را در جهان داراست!

وی افزود: زندان جلبوع پیچیده ترین زندان در سیستم امنیتی صهیونیستهاست، اما شش قهرمان موفق به شکستن این سیستم امنیتی رژیم اشغالگر شدند.

الجاغوب افزود: درود بر شما قهرمانان! خداوند شما را از چشم مزدوران و مزاحمان دور نگه دارد. سرنوشت این رژیم اشغالگر جز سقوط چه چیز دیگری می تواند باشد؟

گردان‌های القسام: حمایت از اسیران آزاده وظیفه همه فلسطینیان است

پایگاه اطلاع رسانی گردان‌های شهید عزالدین القسام بیانیه‌ای را درباره فرار گروهی از اسرای فلسطینی از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی صادر کرد.

گردان القسام با قهرمانانه خواندن این عملیات اعلام کرد: این اسیران قهرمان با دستان خود جلوی چشم و گوش اشغالگران از دیوار‌های ظلم و ستم گذشتند.

در این بیانیه آمده است: آزادسازی اسرا بر هر فلسطینی واجب است و به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست و تبادل آن‌ها راهبرد مقاومت است و از آن عدول نخواهیم کرد. حمایت از این رزمندگان و مجاهدان و ایجاد سپر محکم و اجازه ندادن به اشغالگران برای رسیدن به آن‌ها وظیفه همه فلسطینیان است.

بار دیگر با اسرا عهد می‌بندیم که آزادی آن‌ها دینی بر گردن ما و شکستن قفل زندان وظیفه و تصمیم نهایی ماست.

بیانیه گردان‌های الاقصی به مناسبت فرار شش اسیر فلسطینی

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد: گردان‌های شهدای الاقصی-تیپ فرمانده شهید نضال العامودی- درباره فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه از همه نیرو‌های گردان‌های الاقصی در کرانه باختری و نیرو‌های دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان خواسته شده است تا حمایت لازم را از این قهرمانان انجام دهند.

این گروه مقاومت، فرار این شش اسیر فلسطینی را سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی و سیستم امنیتی آن عنوان و تاکید کرد این عملیات نشان داد که دشمن صهیونیستی چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد.

این بیانیه افزود: آزادسازی همه اسیران از زندان‌های رژیم صهیونیستی وظیفه و عهدی است که گردان‌های الاقصی همچنان به آن وفادار است. اقدام بی نظیر این اسرا بار دیگر تاکید کرد که مقاومت در همه ابعاد آن باید ادامه یابد.

گردان‌های ناصر صلاح الدین: نابودی اشغالگران نزدیک است

گردان‌های مقاومت ناصر صلاح الدین (شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت فلسطین) عملیات قهرمانانه تونل آزادی را تبریک گفت.

ابوعطایا سخنگوی نظامی این گردان‌ها گفت عملیات قهرمانانه فرار از بند رژیم صهیونیستی که به کوری چشم دشمنان با موفقیت انجام شد و همچنین نبرد شمشیر قدس و عملیات هلاکت تک تیرانداز صهیونیست در شرق غزه نشان داد که شکست و ناکامی و ضربه دیدن، به کار عادی دشمن تبدیل شده است. در عملیات تونل آزادی نشان داده شد که تفکر فلسطینی اثبات کرد که شکست قدرت خیالی صهیونیست‌ها امکان پذیر و نابودی اشغالگران نزدیک شده است.

رسانه‌های عبری امروز (دوشنبه)، اعلام کردند که ۶ فلسطینی موفق شدند با کندن تونل از زندان «گیلبوا» (جلبوع) واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند.

ظاهرا این ۶ نفر نیمه‌شب به وقت محلی از زندان خارج شده و تونل حفر شده امروز صبح مشاهده شده است. پلیس رژیم صهیونیستی پس از این اقدام به حالت آماده باش در آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار