حضور گروهی از تروریست‌های ادلب در اوکراین برای جنگ علیه روسیه

گزارش‌ها حاکی از آن است که منطقه ادلب در سوریه که تروریست‌های زیادی آنجا حضور دارند، در حال تبدیل شدن به منبع اصلی جنگجویان عازم به اوکراین است.

منطقه ادلب در سوریه پس از آن‌که به منبعی بزرگ برای صدور جنگجو به اوکراین برای جنگیدن کنار ارتش این کشور علیه روسیه تبدیل شده، در صدر مهمترین صحنه‌های میدانی و سیاسی قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که مشخص شده امیر گروه تروریستی قفقاز که چند هفته پیش در ترکیه باز داشت شده بود، اکنون وارد اوکراین شده است.

منابع محلی در ادلب به المیادین گفته‌اند که دو هفته پیش گروه جدیدی متشکل از ۱۷ تا ۲۵ جنگجوی خارجی با ملیت‌های چچنی، ازبکی و تاجیکی ادلب را ترک کرده‌اند و برای شرکت در جنگ علیه ارتش روسیه، از طریق ترکیه وارد اوکراین شده‌اند.

این منابع اعلام کرده‌اند که مافیای ترکیه در ازای دریافت مبالغی برای تأمین امنیت ورود این تروریست‌ها به ترکیه وارد خط انتقال آن‌ها از ادلب به ترکیه شده‌اند و سپس با استفاده از اسناد جعلی برای جلوگیری از دستگیری عناصری که تحت تعقیب هستند، آن‌ها را به اوکراین منتقل می‌کنند.

درصد حضور تروریست‌های خارجی در ادلب که مایل به سفر به اوکراین هستند، در نتیجه سرکوب آن‌ها توسط گروه تروریستی «تحریر الشام» و محدود کردن تحرکات آن‌ها در مناطق تحت نفوذ خود افزایش یافته است.

تحریر الشام تمامی دفاتری را که به تأمین امنیت انتقال تروریست‌های خارجی به جبهه‌های جنگ در لیبی و آذربایجان می‌پرداختند، تعطیل کرده و تنها یک دفتر متعلق به یکی از حامیان خود را برای انتقال افرادی که تمایل به حضور در جنگ اوکراین را دارند، باقی نگه داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
الان فرصت خوبی نیست سوریه شهرهاشو آزاد کنه!!
آخرین اخبار