دستیابی به ۳ معدن جدید طلا و مس در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: این شرکت با ارتقای بهره وری و کارآمد کردن حوزه اکتشاف، به ۳ معدن جدید در کلاس جهانی دست یافته که یکی از این معادن، معدن پلی متال طلا و مس در خراسان جنوبی است.

کریم نژاد گفت: نخستین معدن، مس جانجا در سیستان و بلوچستان است که در آن، ۸۷ هزار متر حفاری صورت گرفته و در نتیجه حفاری ها، ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی و یک میلیارد تن ذخیره احتمالی، حاصل شده است و ۵ شرکت بزرگ صنایع معدنی برای احداث کارخانه و تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره طی ۳ سال آینده حضور دارند.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: دومین معدن با ثبت یک رکورد در حفاری اکتشافی با هزار و ۵۵۰ متر است. این در حالی است که متوسط حفاری‌های انجام شده تاکنون، حدود ۲۰۰ متر بوده است.

خدایار کریم نژاد افزود: معدن سوم در کلاس جهانی، اکتشاف یک معدن پلی متال طلا و مس در خراسان جنوبی با ۲۰ هزار متر حفاری است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: با اکتشاف معدن پلی متال (طلا و مس) در خراسان جنوبی به ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی دست یافته ایم.

وی افزود: در چشم انداز ۱۴۰۴، در بخش استخراج و فرآوری معادن کشور، برنامه تولید ۷۲ میلیون تن است و امسال به رغم اینکه برنامه تولید ۶۲ میلیون تن بوده، به تولید ۶۵ میلیون تن می‌رسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار