تشدید نظارت بر عملکرد روزانه مجریان خدمات شهری

 رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: نظارت بر عملکرد پیمانکاران طرف قرارداد‌ها در حوزه خدمات شهری با استفاده از فناوری‌های موجود اجرایی شود.

محمد مهدی نیکونژاد  رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با مدیران مناطق شهرداری گفت: نظارت بر عملکرد پیمانکاران طرف قرارداد در حوزه خدمات شهری علاوه بر شیوه‌های فیزیکی به دلیل گستردگی شهر باید به صورت هوشمند و با استفاده از فناوری‌های موجود اجرایی شود.

اوادامه داد: در این جلسه کمیسیون، مدیر امور نظارت بر قرارداد‌های خدمات شهری حضور یافت و در خصوص عملکرد فعالیت‌های این حوزه و همچنین نحوه نظارت بر پیمانکارانی که وظیفه انجام خدمات شهری را در موضوعات مختلف برعهده دارند گزارش خود را ارائه نمود و مورد بحث و بررسی بیشتر و همچنین در جریان درخواست‌ها و انتظارات مردمی قرار گرفت.

به گفته وی، خدمات شهری در محدوده مدیریت شهری یک فعالیت بسیار گسترده‌ای است که توسط پیمانکاران متعدد در مناطق مختلف شهر در حال اجرا است و طبیعتا نظارت بر آن می‌تواند تکمیل کننده این فرایند باشد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: هرچه در زمینه خدمات شهری تلاش بیشتری شود و نظارت دقیق‌تری بر عملکرد پیمانکاران صورت پذیرد ضمن ارتقای کیفیت خدمات رضایتمندی شهروندان افزایش میابد.

محمد مهدی نیکونژاد خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و افزایش جمعیت و با گسترده شدن محدوده شهر، نظارت بر کار پیمانکاران شهری تنها با روش‌های سنتی و با نگاه فیزیکی بر إرائه خدمات شهری میسر نیست و باید علاوه بر مشاهده و نظارت میدانی، از فناوری‌های روز نیز استفاده کرد و هوشمند سازی نظارت بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری با استفاده از سامانه‌ای جامع و کاربردی قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

او تاکید کرد: تعطیلی کار یا عدم حضور در بعضی از روز‌ها در تعدادی از مسیر‌ها و یا تاخیر در اجرای برخی از فعالیت‌های پیمانکاران خدمات شهری به خصوص جمع آوری پسماند شهری، گلایه شهروندان را به دنبال داشته است که ضرورت دارد پیگیری و بررسی شود همچنین به پیمانکاران متخلف تذکر و در صورت تکرار طبق قرارداد منعقده اعمال قانون گردند.

نیکونژاد گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ نواقص و معایب مربوط به پیمانکاران خدمات شهری را به مدیریت مربوطه در شهرداری اطلاع داده تا ضمن بررسی و اعمال قانون پیمانکار، در اسرع وقت عارضه موجود در خدمات شهری طبق آدرس ارایه شده برطرف شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در پایان گفت: همچنین در جلسه این کمیسیون، نظام جامع پاسخگویی مدیران شهری از طریق سامانه ۱۳۷ با هدف خودکارسازی و یکپارچه سازی و پاسخگو کردن سریع مدیران شهری به مطالبات مردمی مصوب گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار