تحلیلگر ساکن غزه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رژیم صهیونیستی با حمایت نامحدود آمریکا تجاوزات خود را تشدید کرده است

تحلیلگر فلسطینی تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی در کابینه جدید را ناشی از حمایت نامحدود آمریکا و ساخت دیوار حائل در نوار غزه را ضد انسانی عنوان کرد.

گزارش‌های رسانه‌ای طی هفته‌های اخیر حاکی از آن بودند که رژیم صهیونیستی قصد دارد تا در ادامه اقدامات نژاد پرستانه و ضد انسانی خود یک دیوار حائل را به طول ده‌ها کیلومتر در مرز سرزمین‌های اشغالی با نوارغزه ایجاد کند که این مسئله جدای از آنکه واکنش گروه‌های مقاومت و تشدید درگیری‌ها در منطقه را به دنبال خواهد داشت، هزینه سنگینی را برای این رژیم که خود درگیر تظاهرات صهیونیست ها در اعتراض به فساد اقتصادی است، دارد؛ اما بدیهی است که بواسطه حمایت‌هایی که این رژیم از طرف غرب و به ویژه آمریکا و انگلیس دریافت می کند، اجرای این پروژه برای آن تسهیل خواهد شد.

«حسن لافی» تحلیلگر فلسطینی ساکن در نواز غزه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی برای پیشبرد این پروژه خود با مانعی مواجه خواهد بود، گفت: فکر نمی‌کنم که مانعی واقعی مقابل رژیم صهیونیستی برای اجرای این پروژه وجود داشته باشد؛ به ویژه آنکه آن تاکنون پروژه‌های مشابهی را اجرا کرده است، اما با این وجود هزینه این دیوارکشی بسیار گران خواهد بود، هر چند رژیم اسرائیل غالبا این طرح‌ها را با مشارکت آمریکا انجام می‌دهد و از حمایت نامحدود آمریکا برخوردار است. علاوه براین رژیم صهیونیستی برای اینگونه طرح‌ها غالبا تبلیغ و آن را به عنوان یک پروژه درآمد زا معرفی می‌کند؛ بر این اساس می‌تواند این پروژه را علی رغم هزینه بالایی که دارد، اجرایی کند.

وی در نقد موضع سازمان ملل و جامعه جهانی در قبال این اقدام غیرانسانی رژیم اشغالگر تصریح کرد: به نظر من اسرائیل به ویژه با ترکیب سیاسی صهیونیستی فاشیستی کنونی، به هیچ قطعنامه‌ بین المللی و حتی سازمان ملل اهمیتی قائل نخواهد بود و جدای از این اساسا در صد سال گذشته هیچ قطعنامه جدی الزام آوری از جانب جامعه بین الملل علیه این رژیم وجود نداشته است؛ مخصوصا که از یک شبکه حمایتی بزرگ از جمله حمایت آمریکا و انگلیس و به طور کلی غرب برخوردار است. از این رو اسرائیل یک رژیم سرکش است که همواره خارج از چارچوب قوانین بین الملل عمل کرده و پس از این هم به هیچ قانونی پایبند نخواهد بود.

این تحلیلگر فلسطینی در ادامه به نحوه واکنش مقاومت فلسطین به این اقدام رژیم نژادپرست صهیونیستی پرداخت و تأکید کرد: جوانان فلسطینی و گروه‌های مقاومت، فقط با این پروژه رژیم صهیونیستی مشکل ندارند، بلکه اساسا با موجودیت رژیم اشغالگر مشکل دارند. بنابراین، مخالفت مقاومت با این پروژه در چارچوب همین مسئله و مقابله با آن می‌گنجد؛ بله این اتفاق طبیعی است که سطح مقابله، مبارزه و عملیات‌های مقاومت را تشدید خواهد کرد. ملت فلسطین همگی باور دارند که همزیستی با رژیم صهیونیستی امری محال است و تنها راه حل تداوم مبارزه با آن تا پایان یافتن اشغالگری و موجودیت این رژیم است.

مسجدالاقصی

وی با اشاره به نظر سنجی تازه‌ای که اخیرا در کشور‌های اقدام کننده به عادی سازی با رژیم جعلی اسرائیل انجام شده و حاکی از مخالفت اکثریت شرکت کنندگان با داشتن رابطه با این رژیم بوده، نتایج آن را نتایجی واقعی و بیانگر مخالفت گسترده مردم منطقه با عادی سازی دانست و افزود: بدیهی است که ملت‌های منطقه موجودیت وماهیت رژیم صهیونیستی را یک ماهیت جعلی می‌دانند و آن را رد می‌کنند و علی رغم تمام توافقات عادی سازی که صورت گرفته، اما این عادی سازی از جانب این مردم مورد قبول واقع نشده است. این مسئله در جام جهانی قطر به وضوح قابل ملاحظه بود.

حسن لافی می گوید:  به باور من ملت‌های منطقه خطر رژیم صهیونیستی را به خوبی درک کرده اند و می‌دانند که این رژیم درصدد سیطره بر زمام امور کشور‌های خاورمیانه است. درنتیجه اختلاف و شکاف میان ملت‌های عربی و حکومت‌های عربی در این زمینه واضح است. رژیم‌های عربی به چشم انداز‌ها و خواسته‌های مردم خود توجهی ندارند و بنابراین از نظر من این نظر سنجی یک اقدام واقعی است و بیانگر حقیقت خواسته‌های مردم منطقه است، کما اینکه رژیم صهیونیستی هیچ زمانی در بین ملت‌های منطقه و آزاده جایی نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
خوب کاری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ دی ۱۴۰۱
خدا رو شکر انگار نابودیشون خودشون دارن جلوتر میندازن این دیوار کشی ھم کہ کامل بشہ کار شون تمومہ دیگہ
اینھا کسانی بودن کہ شعار نیل تا فرات سر دادن الان خودشون حصر میکنن تو قلعہ ای کہ بہ یاری خدا روزی بہ دست ما ویران خواھد شد انشااللہ
مرگ تدریجی و زجر آوری رو خدا برای این فرقہ کثیف صھیون رقم زدہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۶ دی ۱۴۰۱
شما مسله گاز مردم رو حل کنین کشور بیگانه پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۶ دی ۱۴۰۱
امید به خدا اگه کاریشون نداشته باشیم انها خودشون خودکشی میکنند
آخرین اخبار