کشف بقایای جدیدی از گور‌های جمعی در کانادا

مقامات کانادا اعلام کردند نشانه‌هایی از یک گور جمعی جدید مربوط به کودکان بومیان کشف کرده‌اند.

یک گروه بومی در غرب کانادا گفت شواهدی از گور‌های بدون علامت و تکه‌ای از استخوان فک یک کودک در محوطه یک مدرسه مسکونی قدیمی کشف کرده است.

به گفته جامعه Star Blanket Cree، در لبرت، ساسکاچوان، جستجو‌های انجام شده نزدیک به ۲۰۰۰ منطقه را نشان کرده که ممکن است بقایایی از گور‌های دسته جمعی در آن یافت شود.

در یک و نیم سال گذشته در کانادا، بیش از ۱۳۰۰ گور دسته جمعی مربوط به کودکان بومی در نزدیکی مدارس شبانه روزی اجباری دولتی که در آن کودکان بومیان منطقه به اجبار جذب می‌شدند، پیدا شده است. این اکتشافات وحشتناک موجی از شوک را در کانادا ایجاد کرده و آگاهی ملی را نسبت به گذشته تاریک درباره نحوه رفتار با مردم بومی افزایش داده است.

شلدون پویتراس، مسئول گروه جستجو گفت که رقم دقیقی برای گور‌هایی که تا به حال پیدا شده وجود ندارد، چون هر منطقه لزوماً دارای بقای انسانی نیست. پویتراس و تیمش همچنین قطعه‌ای از استخوان فک یک کودک را کشف کرده اند که مربوط به ۱۲۵ سال پیش است که ثابت می‌کند یک گور جمعی بدون علامت در منطقه وجود دارد.

مایکل استار، رهبر جامعه بومیان منطقه ضمن اظهار تاسف از کشف دوباره گور‌های بدون علامت گفت: با شنیدن این خبر قلب ما بار دیگر به درد آمد. این اتفاق غیرقابل تصور است.

روز پنجشنبه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا مدعی شد که کشف آثار جدیدی از گور‌های دسته جمعی مایه تاسف است و اعتراف کرد که «کار تازه شروع شده است» و قول داد دولت در این موضوع کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

در فاصله سال‌های ۱۸۳۱ و ۱۹۹۶، سیستم مدارس شبانه روزی کانادا کودکان بومی را به اجبار از خانواده هایشان جدا کرد تا آن‌ها را با تمدن جدید آشنا کرده و از زبان مادری‌شان جدا کند. این کودکان در مدارس شبانه روزی مورد سوءاستفاده، آزار و تجاوز قرار می‌گرفتند و تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل آزار‌های جسمی و جنسی و نیز عدم رسیدگی مناسب از بین رفته و در گور‌های جمعی به خاک سپرده شدند. این همان موضوعی است که کمیسیون حقیقت و آشتی در سال ۲۰۱۵ موظف به تحقیق در مورد آن تحت عنوان «نسل کشی فرهنگی» بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ دی ۱۴۰۱
باید اسم تک تک این بچه ها رو بذاره رو خیابونای اصلی تورنتو و ونکوور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۳ دی ۱۴۰۱
کانادایی = جانی
آخرین اخبار