بشار اسد: ثمربخشی مذاکرات با ترکیه منوط به پایان اشغالگری است

رئیس جمهور سوریه ثمربخشی مذاکرات با ترکیه را منوط به پایان اشغالگری و توقف حمایت از تروریسم دانست.

رئیس جمهور سوریه در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، ثمربخشی مذاکرات با ترکیه را منوط به هماهنگی پیشین میان دمشق و مسکو و پایان اشغالگری و توقف حمایت از تروریسم دانست.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری سوریه که در صفحه فیس بوک منتشر شده است، «بشار اسد» امروز در دمشق با «الکساندر لاورنتیف»، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و هیئت همراه وی دیدار و روابط راهبردی سوریه و روسیه و سازوکار‌های توسعه آن در همه عرصه‌ها را بررسی کرد.

در این دیدار بشار اسد، ضمن بررسی تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، تأکید کرد که امروز شاهد شدت گرفتن کارزار سیاسی و رسانه‌ای در جهان هستیم و لازمه این وضعیت ایستادگی و صراحت بیشتر در مواضع سیاسی است و افزود که سوریه از اقدام نظامی روسیه در دنباس حمایت می‌کند.

لاورنتیف نیز قدردانی از مواضع سازنده سوریه از آغاز اقدام نظامی روسیه در اوکراین گفت که امروز بسیاری کشور‌های جهان به پیروزی روسیه علیرغم فشار‌های آمریکا و متحدانش ایمان آورده‌اند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از تحولات جاری در جهان ادامه داد: مسکو مذاکرات سه‌جانبه مقامات امنیتی و نظامی روسیه و ترکیه و سوریه را مثبت ارزیابی می‌کند.

اسد نیز تأکید کرد که موفقیت این اقدامات به هماهنگی پیشین سوریه و روسیه برای تحقق اهداف ملموسی که دمشق از چنین مذاکراتی در نظر دارد مشروط است و افزود که این اهداف مبتنی بر اصول ثابت ملی و پایان اشغالگری و توقف حمایت از تروریسم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار