در پی حملات به پایگاه‌های آمریکایی

ارتش آمریکا در سوریه به بالن‌های نظارتی رو آورد

 ارتش آمریکا با هدف اشراف بر تمامی تحرکات در اطراف میدان نفتی العمر از بالن‌های نظارتی استفاده می‌کند.

 ارتش آمریکا برای اولین بار استفاده از بالن‌های نظارتی در میدان نفتی "العمر" را آغاز کرده است؛ میدانی که آمریکا آن را به بزرگترین پایگاه نظامی خود در سوریه تبدیل کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع محلی، هدف از استفاده از بالن اشراف بر تمامی تحرکات در اطراف میدان نفتی العمر با استفاده از دوربین‌های نصب‌شده روی این بالن‌هاست.

به موازات این اقدام، آمریکا در میدان گازی "کونیکو" که دیگر پایگا‌ه‌های غیرقانونی خود را احداث کرده نیز از بالن‌های نظارتی استفاده می‌کند.

 استفاده از این بالن‌ها در حالی بر فراز پایگاه‌های آمریکا در سوریه آغاز شده است که پایگاه‌های این کشور طی ماه‌های گذشته همواره در معرض حملات راکتی بوده است.

پیشتر، محوطه اطراف میدان نفتی العمر هدف حملات راکتی قرار گرفته بود. علیرغم اقدامات سختگیرانه نیرو‌های اشغالگر آمریکا که اخیراً برای حفاظت از این میدان نفتی انجام شده است، همچنان راکت‌ها بر این پایگاه آمریکایی شلیک می‌شوند.

ارتش آمریکا ۲۸ پایگاه نظامی اعلام شده در سوریه را اشغال کرده است که به شکل یک حلقه محکم است که منابع نفت و گاز سوریه و بزرگترین میادین آن‌ها را که اکثر ثروت زیرزمینی این کشور از جمله میدان گاز طبیعی کونیکو را تولید می‌کند، احاطه کرده است.

پیشتر وزارت نفت سوریه فاش کرده بود که "نیرو‌های اشغالگر آمریکایی و مزدوران آن‌ها روزانه حدود ۶۶ هزار بشکه از میادین تحت اشغال خود در شرق سوریه از مجموع تولید روزانه ۸۰.۳ هزار بشکه‌ای را سرقت می‌کنند. "

میدان نفتی العمر به عنوان بزرگترین میدان نفتی سوریه شامل بزرگترین پایگاه‌های آمریکایی است و در کرانه شرقی رود فرات قرار دارد. در حومه شرقی دیرالزور، "میدان کونیکو" بزرگترین میدان گازی سوریه (۲۰ کیلومتری شمال شرق دیرالزور) است و شامل یک نیروگاه گاز است که در سال ۲۰۰۵ طبق قراردادی بین شرکت گاز سوریه و شرکت آمریکایی ساخته شد.

افسران و سربازان ارتش آمریکا در صادرات نفت سرقت شده سوریه از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی در شمال و شمال شرق سوریه فعال هستند تا برای فروش آن در بازار‌های سیاه اطراف مانند کردستان عراق و سایر مقاصد از جمله منطقه ادلب آماده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار