معاون رئیس‌جمهور در امور زنان:

قضات موارد اصلاح رویه‌ها برای کاهش طلاق را اطلاع دهند

خزعلی گفت: قضات و پژوهشگران و مسئولان قوه قضاییه رویه‌هایی که نیاز به اصلاح دارد تا آمار طلاق کمتر شود را اطلاع دهند.

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دغدغه رهبری در سخنانشان موضوع زنان بود که باید حتی در خانه هم مورد توجه باشند ایشان خوف این را داشتند که ممکن است در نظام خانواده مشکلاتی وجود داشته باشد که با مطرح کردن آن و بررسی بیشتر و دقیق‌تر آن موضوعات می‌توانیم به نتایج مثبت برسیم.

وی گفت: ما باید به دنبال راه‌حلی برای اصلاح قانون باشیم تفاهم نامه‌ای با قوه قضائیه و پژوهشگاه انجام شد که امیدواریم با موضوعاتی که درباره آمار زندانیان مطرح شده و با سنجیده شدن آن این موضوعات و آمار‌ها را بهبود دهیم.

خزعلی افزود: تلاش داریم تا مادرانی که فرزندان کوچک دارند، آزاد شوند که با کمک خیرین برخی از آن‌ها آزاد شدند، اما باید این اتفاق بیشتر رخ دهد.

خزعلی گفت: درباره زنان بزه دیده و آسیب‌هایی که دیدند باید تلاش‌ها و برنامه‌های جدی صورت بگیرد تا از آنان حمایت شود و آسیب‌هایی که صورت گرفته مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: ما متولی حوزه زنان هستیم، اما امیدواریم با قوانینی که وضع می‌شود، بازو‌های نهاد‌های حمایتی ما قوی شود.

خزعلی گفت: در حال شناسایی آسیب‌های حوزه زنان هستیم که با برش‌های استانی و ملی مشکلات زنان و آسیب‌هایی که وجود دارد را با همکاری قوه قضائیه به نتایج مثبتی برسانیم.

خزعلی گفت: از قضات و پژوهشگران می‌خواهیم تا با پیدا کردن موانع اجرای عدالت در قوانین خانواده و زنان و و برای اصلاح آن موانع به شکل لایحه و طرح به مجلس تلاش‌هایی صورت بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: از همه قضات و پژوهشگران و مسئولان قوه قضاییه درخواست می‌کنیم تا رویه‌های که نیاز به اصلاح دارد تا آمار طلاق کمتر شود را اطلاع دهند و ما نیز از آنان استقبال می‌کنیم تا بتوانیم با اصلاح رویه‌ها آسیب زادیی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
قضات تغییر دهند!!!؟ به جایی ک ببینید دلیل جدایی چیه و ریشه یابی کنید میخواید مسیر طلاق رو پر از مانع کنید؟؟ خیلی باحالید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
مهریه باعث طلاق می شود مهریه را حذف کنید
آخرین اخبار