اعتصاب بیش از ۷ هزار پرستار در نیویورک

بیش از ۷ هزار پرستار از دو بیمارستان بزرگ نیویورک برای اعتراض به قراردادها و حقوق خود دست به اعتصاب زدند.

هزاران پرستار در دو بیمارستان شهر نیویورک روز دوشنبه پس از به بن بست رسیدن مذاکرات قرارداد بر سر میزان حقوق و دستمزد، دست به اعتصاب زدند. 

به گزارش رویترز، انجمن پرستاران ایالت نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۷۰۰۰ پرستار در اعتصاب مرکز پزشکی مونت فیوره در برانکس و بیمارستان مونت سینای در منهتن حضور دارند.

همه‌گیری COVID-۱۹ همراه با شیوع ویروس تنفسی و فصل آنفولانزای امسال بر بخش مراقبت‌های بهداشتی در پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا فشار وارد کرده و تنش‌هایی را بین پرستاران و کارفرمایان آن‌ها ایجاد کرده است.

صد‌ها پرستار اعتصابی صبح روز دوشنبه در خارج از هر دو بیمارستان تجمع کردند و شعار "هر بیمار یک VIP است" را سر دادند و در حمایت از استخدام پرستاران بیشتر و دستمزد بهتر تابلو‌هایی را تکان دادند.

نانسی هاگان، رئیس انجمن پرستاران ایالت نیویورک روز دوشنبه در بیرون از مونت سینای که توسط پرستاران قرمزپوش احاطه شده بود، گفت: چیزی که ما درخواست می‌کنیم کارکنان ایمن و مراقبت با کیفیت برای بیماران است. ما فکر نمی‌کنیم که این درخواست زیادی باشد.

بیمارستان‌ها روز دوشنبه در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که افزایش دستمزد ۱۹.۱ درصدی را به پرستاران پیشنهاد کرده‌اند. مرکز پزشکی Montefiore همچنین اعلام کرد که متعهد به ایجاد بیش از ۱۷۰ موقعیت جدید پرستاری است.

مونت فیوره گفت که اعتصاب آن‌ها را مجبور کرده که تمام جراحی‌ها و روش‌های انتخابی را تغییر دهند و قرار ملاقات‌ها را به تعویق بیندازند.

از زمان آغاز مذاکرات قرارداد در چهار ماه پیش، اتحادیه توانسته بود به توافقات یا قرارداد‌های جدیدی برای پرستاران در هفت بیمارستان دیگر شهر نیویورک دست یابد.

اریک آدامز، شهردار نیویورک روز یکشنبه گفت که او و کارکنانش از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارند و سیستم مراقبت‌های بهداشتی شهر آماده مقابله با هر چالشی است که ممکن است به دلیل توقف کار ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار