سفیر نوسازی شهر بم:

کاستی‌های زلزله بم جبران شود/ مردم اردبیل در روز‌های سخت بم را تنها نگذاشتند

سفیر نوسازی شهر بم گفت: کاستی‌ها و کمبود‌های زمان وقوع زلزله بم شناسایی شده و در راستای جبران آن اقدام می‌شود.

سعید امان دادی گفت: پویش جهادی " بم سفیر نوسازی برای ایران قوی " رویدادی در۱۰۰ شهر کشور برگزار شد و ایده شکل گیری این پویش در راستای به اشتراک گذاشتن تجربیات زلزله بم طراحی شده بود.

سفیر نوسازی شهر بم در پایان همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی که در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی فرسوده به میزبانی اردبیل برگزار شد با قدردانی از مسئولان استان اردبیل در میزبانی از سفیر نوسازی شهر بم و نماینده شرکت بازآفرینی شهری در اردبیل افزود: ۳۵ نفر از سفیران نوسازی بم در قالب فرهیختگان و مسئولان وقت در زمان زلزله بم، مدیران و کارشناسان شرکت بازآفرینی شهری ایران در یک اقدام جهادی و داوطلبانه از بم برای ساختن ایران قوی به پا خواستند.

امان دادی با اشاره به اینکه به نمایندگی از مردم شهر بم و مسئولان شهر بعد از ۱۹ سال از حادثه زلزله مهیب بم در اردبیل حاضر شدیم، افزود: مردم اردبیل در آن روز‌های سخت بم را تنها نگذاشتند و اینجا اعلام می‌کنیم بم نیز در کنار اردبیل است این دو شهر با احساس قرابت و نزدیکی در مواقع حوادث نباید احساس تنهایی کنند.

او به حضور در شهر‌های مشگین شهر و پارس آباد نیز اشاره کرد و گفت: فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر در نشست مشترک با ارائه راهکار‌های لازم و عملی در مواقع ضروری و جبران کاستی‌های زلزله بم را بررسی کردند.

نماینده شرکت بازآفرینی نیز به برگزاری مناسب و مطلوب این همایش در سطح اردبیل اشاره کرد و گفت: به دنبال آموزه‌هایی که از زلزله بم داریم فرصتی دست داد تا در قالب سفیران بم در تمامی استان‌ها حاضر شده و این تجربیات را به اشتراک بگذاریم.

نوید عمید همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران را در این پویش یادآور شد و بیان کرد: سفیران نوسازی بم در کنار ۳۵ نفر از فرهیختگان، اساتید دانشگاه، مدیران اسبق، فعلی، صاحب نظران و افراد ذی‌نفوذ در خود شهر بم که در زمان زلزله حضور موثر داشتند در قالب گروه‌های حداقل دو نفره در مراکز استان‌ها حاضر شدند.

او ادامه داد: این نشست‌ها و دیدار‌ها با محوریت راه و شهرسازی و همکاری و هماهنگی معاونت مسکن و ساختمان و اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی با شهرداری‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر برگزار شد.

نماینده شرکت بازآفرینی به بازدید از شهر‌های مشگین شهر و پارس آباد نیز اشاره و تصریح کرد: در کنار برگزاری نشست‌های چهره به چهره به صورت ویدئوکنفرانس با وزیر و معاون راه و شهرسازی جلساتی برگزار و یافته‌های خود را در راستای جبران کاستی‌های زلزله بم ارائه دادیم.

عمید ادامه داد: در طول این سه روز نشست‌هایی در قالب سه موضوع نشست با مدیران شهری، نشست با سازندگان، تسهیلگران پیمانکاران و انبوه سازان به طور منتخب توسط شهرداری‌ها و عموم مردم برگزار شد.

او به سیاست‌های نوسازی شرکت بازآفرینی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بولتن‌های خبری و سخنرانی‌های که مدیران شهری داشتند نظارت‌های شرکت بازآفرینی در کشور جریان دارد.

نماینده شرکت بازآفرینی از تصویب و ابلاغ بسته جامع شهرسازان خبر داد و اظهار کرد: ساز و کار اجرایی این مصوبه در شرف تدوین است که باید به صورت جدی و عملیاتی در کشور اجرا شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار