اجرای ۷ پروژه بازآفرینی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در پارس آباد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۷ پروژه بازآفرینی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان پارس آباد تعریف شده است.

محمد زارع حسین زاده گفت: از این تعداد فقط ۳ پروژه موفق به اجرا شده که این پروژه‌ها نیز هم اکنون نیمه کاره و یا از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی که در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی فرسوده در استان اردبیل برگزار شده، عدم همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط را از اصلی‌ترین علت عدم موفقیت و ابترماندن این طرح عنوان کرد و گفت: در بحث بازآفرینی شهری پروژه‌های بسیار خوبی از جمله سالن ورزشی و پایگاه سلامت در شهرستان پارس آباد تعریف شده بود، ولی از آنجایی که در تحویل زمین این پروژه‌ها به مشکل برخوردیم و ادارات مربوطه موفق به تحویل زمین نشدند مجبور به لغو قرار داد شدیم.

زارع حسین زاده، شهرستان پارس آباد را بعلت داشتن مناطقی مثل زیر نهر تراب و محلاتی که در آن قسمت است بیشتر از سایر شهرستان‌ها نیازمند بحث بازآفرینی و مشوق‌های آن دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه در این خصوص همکاری لازم با راه و شهرسازی استان انجام نشده امکان جذب امکانات نیز مقدور نیست.

او مساعدت ویژه فرمانداری شهرستان را در جهت جذب پروژه‌های اقدام مشترک با ادارات دیگر از جمله ورزش و جوانان، مرکز بهداشت و یا خود شهرداری‌ها خواستار شد و اظهار کرد: در سنوات گذشته بیش از ۷۷۰ تن قیر رایگان به شهرستان پارس آباد تخصیص یافته که این قیر در محلات هدف مصوب توسط شهرداری‌ها آسفالت ریزی شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در سالجاری و در مرحله اول تخصیص بیش از ۶۰ تن قیر رایگان به شهرداری پارس آباد را یادآور شد و افزود: براساس قولی که مدیرعامل بازآفرینی شهری و مدیر کل راه و شهرسازی استان داده اند موظف هستیم کل معابر خاکی که توسط شهرداری احصائ و در محدوده محلات بافت فرسوده قرار دارند نسبت به تهیه و تخصیص قیر رایگان آن‌ها اقدام کنیم.

زارع حسین زاده از تعریف ۵ پروژه جدید با ۷ میلیارد تومان اعتبار در سال جدید از محل اعتبارات محرومیت زدایی در شهرستان پارس آباد خبر داد و بیان کرد: در جهت جذب اعتبارات لازم هم برای پروژه‌هایی که بصورت نیمه کاره باقی مانده و هم تعریف پروژه‌های جدید قول مساعد را می‌دهیم.

او جذب مشارکت‌های مردمی را در زمینه نوسازی، بهسازی و یا احداث ساختمان‌های جدیدی که در داخل بافت فرسوده قرار دارند را بسیار مهم دانست و گفت: از تمامی پیمانکاران، سازندگان و انبوه سازان که در سطح شهرستان پارس آباد فعالیت می‌کنند در خواست داریم در زمینه مردمی سازی و مشارکت‌های مردمی با شرکت بازآفرینی شهری همکاری ویژه داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص ۵ بسته تشویقی از طرف دولت برای مالکان و سازندگانی که در داخل بافت فرسوده و محلات هدف اقدام به ساخت می‌کنند خبرداد و افزود: این بسته‌های تشویقی شامل تخفیفات اداری، مالی (تسهیلات)، انشعابات، زمین و شهرسازی است.

زارع حسین زاده در بحث مالی ارائه تخفیفات ویژه از سوی نظام مهندسی و شهرداری‌ها را به کسانیکه در بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت می‌کنند را یادآور شد و بیان کرد: ۵۰ الی ۱۰۰ درصد تخفیف از سوی شهرداری‌ها برای مالکان و سازندگان ارائه می‌شود.

او از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای هر واحد به مالکان و یا سازندگانی که در شهرستان پارس آباد اقدام به ساخت می‌کنند خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات به صورت صفر درصد است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ هفده واحد و در سال ۱۴۰۰ نیز ۹ واحد از این تسهیلات بهره‌مند شده اند گفت: وام‌های دریافتی نشان از تبلیغات ضعیف و همچنین تمایل پایین مالکان و سازندگان برای ساخت این واحدهاست.

زارع حسین زاده با بیان اینکه در بحث بازآفرینی شهری علی رغم اینکه در خصوص احداث مدرسه و درمانگاه هیچگونه تعهدی برعهده نداریم اظهار کرد: از ظرفیت‌های بند "د" تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از محل درآمد‌های حاصل از ماده ۳۹ می‌توانیم نسبت به تعریف پروژه‌های جدید در قالب اقدام مشترک در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدام کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.