استاندار خراسان رضوی

شهید سلیمانی در هر عرصه ای باعث تحول بود

استاندار خراسان رضوی گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دارای خصوصیت ویژه ای بود که در هر عرصه ای ورود می‌کرد باعث تحول آن مجموعه می‌شد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی روز سه‌شنبه و در مراسم نکوداشت شهید سلیمانی که در محل مسجد امام رضا (ع) استانداری برگزار شد گفت: شهید قاسم سلیمانی در سخت‌ترین شرایط که از نظر مدیریت بحران، خاص به شمار می‌رفت و یا در عالم رفاقت این ویژگی خود را نشان می‌داد.

او افزود: گاهی در ارتباط با به کار گیری برخی از افراد به واسطه سوابق خاصی که داشتند به او خرده گرفته می‌شد، ولی او با نگاه بلند و سازنده‌ای که داشت مواردی را در خصوص به کارگیری فرد برای ما بیان می‌کرد که سازنده بود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که در عرصه فردی، خانوادگی و مبارزاتی این شهید، مبارزه هویدا بود ادامه داد: عنایت خدا باعث رسیدن برخی افراد به جایگاه‌های معنوی است و شهید سلیمانی نیز این گونه بود، زیرا او در تمام عمر خود به طور دائم در حال مبارزه بود و همان گونه که از او نقل شده است، باید مانند شهدا زندگی کرد تا شهید شد.

نظری بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی عمر و لحظات خود را عادی زندگی نکرد و این در طول زندگی او دیده می‌شود.

او تصریح کرد: کارآمدی هر نظامی به انسان سازی آن ارتباط دارد و هر جامعه‌ای نیز نمی‌تواند انسان‌هایی با این درجه از معنویت بسازد مگر نظام اسلامی که این توانایی را دارد، زیرا نظام اسلامی مسئول پیاده کردن احکام اسلامی است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ذهن ما درگیر مشکلات دنیایی است، اما حاج قاسم و یاران او توانستند خود را از گرفتاری‌های دنیا خارج کنند و به رفاهیات و امکانات دنیایی توجه نکرده و به برای تحقق هدف در خط مبارزه باشند.

نظری با اشاره به سخنان شهید سلیمانی که این نظام را حرم معرفی کرده بود اظهار کرد: تا زمانی که این حرم پا برجاست، دشمن هم مسیر خود را ادامه می‌دهد و ما باید بدانیم کجای این میدان قرار داریم و باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و وظیفه خود را فراموش نکنیم.

او افزود: هجمه‌های سنگین استکبار به سوی اصل نظام است و ما باید بر اساس تکلیف و وظیفه خود در مسیر حق باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.