خوانش وصیت نامه سردار دل‌ها در کتابخانه امام خمینی(ره) مشهد

در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، آیین خوانش وصیت نامه شهید در کتابخانه امام خمینی(ره) مشهد با حضور مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی برگزار شد.

وصیت نامه این سردار شهید توسط تعدادی از کارکنان اداره کل کتابخانه‌هایخوانش وصیت نامه سردار دل‌ها در کتابخانه امام خمینی (ره) مشهد عمومی مشهد خوانش شد.

همچنین آئین خوانش وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی در کتابخانه‌های سراسر استان نیز برگزار شد.

حجت الاسلام سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند سعی نکنید در معرفی حاج قاسم شخصیت ماورایی بسازید، چون شخصیت این شهید را دست نیافتنی نشان می‌دهد، ایشان را باید مانند اسطوره‌ها معرفی کرد.

او افزود: اساسی‌ترین و راهبردی‌ترین معرفی سردار همین جمله رهبر است و رسالت ما به عنوان مسئولان فرهنگی در معرفی ایشان با این سخن رهبری مشخص می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: برای آزادی و شناختن درست این شهید بزرگوار کتاب "از چیزی نمی‌ترسم" حاج قاسم را باید خواند، اگر این کتاب را بخوانید متوجه می‌شوید که به نوعی تکمیل کننده این وصیت است.

سبزیان بیان کرد: حاج قاسم شدن راحت است، اما یکی از شروط آن خوانش وصیتنامه و آشنایی با مکتب اوست. این خوانش بسیار مهم است، نباید گزینشی خوانده شود بلکه این شهید، چون پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) است، وصایایی دارد که مشکل گشای بسیاری از مشکلات است.


شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در بخشی از این وصیت نامه آورده است:
خدایا! تو را سپاس می‌گویم به‌خاطر نعمتهایت.
خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم.
اگر توفیق صحابه رسول اعظمت محمد مصطفی را نداشتم و اگر بی‌بهره بودم از دوره مظلومیت علی‌بن ابی‌طالب و فرزندان معصوم و مظلومش، مرا در همان راهی قرار دادی که آن‌ها در همان مسیر، جان خود را که جان جهان و خلقت بود، تقدیم کردند.
خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز ــ که جانم فدای جان او باد ــ قرار دادی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.