تزریق نوبت یادآورد واکسن کرونا موثرترین راه پیشگیری از شیوع کرونا

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق نوبت یادآورد واکسن کرونا موثرترین راه پیشگیری از شیوع موج هشتم این بیماری است.

پزشکان با توجه به مشاهده موارد ابتلا به سویه جدید کرونا برای پیشگیری از فراگیری موج هشتم، از مردم می‌خواهند نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا اقدام نمایند.

دکتر زهرا علی اکبریان متخصص بیماری‌های عفونی، رعایت نکات بهداشتی از جمله شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، خودداری از شرکت در تجمعات و رفتم به محل‌های شلوغ و پر ازدحام و در صورت حضور استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را از دستورالعمل‌های بهداشتی توصیه شده برای پیشگیری از شیوع موج جدید بیماری کرونا برشمرد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به شیوع سویه جدید بیماری کرونا در مناطق اطراف کشور و احتمال ورود آن به کشور ضمن تاکید بر لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا گفت: گلودرد، سرفه، بدن درد و علایم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و دل درد از علایم شایع سویه جدید بیماری کرونا است.

علی اکبریان افزود: در صورت بروز علائم مشابه سرماخوردگی باید مبنا را بر ابتلا به کرونا گذاشت و ضمن رعایت بهداشت فردی، حتی در منزل برای پیشگیری از انتقال بیماری به دیگران باید از ماسک استفاده و تا حد امکان از حضور در مراکز تجمعی خودداری شود.

وی، زدن ماسک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی را لازم اما، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا کافی ندانست و افزود: تصور اینکه اگر افراد قبلاً به کرونا مبتلا و یا واکسن کرونا را تزریق نموده اند به سویه جدید این بیماری مبتلا نمی‌شوند اشتباه است.

این متخصص بیماری‌های عفونی، قدرت سرایت و مرگ و میر سویه جدید بیماری کرونا را بالاتر دانست و تاکید کرد: افرادی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق آخرین در واکسن آن‌ها می‌گذرد و برای سایر افراد نیز طبق آخرین پروتکل‌ها تزریق واکسن یکبار در سال توصیه می‌شود.

وی در پایان مهمترین راه پیشگیری از همه گیری سویه جدید بیماری کرونا را تزریق واکسن آن برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار