فضای مجازی چگونه حباب نرخ ارز را باد کرد؟

به گفته کارشناس حوزه ارز، نرخ سازی در فضای مجازی حباب بازار ارز را نسبت به قبل بزرگتر می‌کند البته که نباید از برخی اقدامات ناکارآمد بخش‌های مختلف هم چشم‌پوشی کرد.

افزایش تب نرخ دلار سبب شد شرایط وفق مراد سودجویان و دلال‌ها رقم بخورد؛دلال‌هایی که فرصت به وجود آمده را غنیمت جنگی اقتصاد کشور دانسته و سعی داشتند حداکثر بهره را کسب کنند و به اصطلاح بار خود را یک شبه ببندند!

چند سالی است که این افراد به جای این که سرمایه خود را در کار‌های تولیدی و مولد صرف کنند، به بازار ارز تکیه کرده اند. یکی از اقداماتی که این افراد برای رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کنند، نرخ سازی‌های جدید و انعکاس آن در شبکه‌های اجتماعی است.

به طور مثال ظهر ۴ دی در حالی که برخی کانال‌ها در فضای مجازی برای دلار قیمت‌سازی حتی تا ۴۱ هزار تومان را می‌کردند، فیلمی از سبزه‌میدان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان می‌دهد دلار در همان روز با قیمت ۳۹ هزار و ۴۰۰ تومان مبادله می‌شود و البته که خریداری هم برای آن وجود ندارد.

نرخ سازی در کانال های تلگرامی لو رفت!

این نرخ سازی‌ها به حدی پیش رفت که دیگر صدای گردانندگان خود این کانال‌های تلگرامی هم درآمد و اشتباه یکی از این کانال ها پرده از چگونگی اعلام قیمت در این فضا برداشت!

کانال های تلگرامی اعلام کننده نرخ ارز

نرخ بازار آزاد ارز تحریف شده است

نرخ ارزی که به گفته آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی، اکنون واقعی نیست. او  می گوید: به دلیل عوامل انتظاری نرخ بازار آزاد تحریف شده و شدیدا افزایش پیدا کرده و واقعی نیست.

آقای آرانی کارشناس حوزه ارز در خصوص اقدامات برخی از سودجویان در بستر فضای مجازی بیان کرد: تعیین و قیمت سازی ارز توسط افراد در شبکه‌های مجازی به ویژه کانال‌های معروف تلگرامی خلاف قانون بوده و باید مانع از اقدامات این افراد به شکل قاطع شد همان گونه که در دنیا نیز با چنین اقداماتی به شکل چکشی برخورد می‌شود.

نرخ سازی در شبکه های مجازی، بازار ارز را با تلاطم بیشتر مواجه می کند

او افرود: این که کانال‌های موجود در شبکه‌های مجازی اقدام به نرخ سازی می‌کنند قطعا بازار ارز را با تلاطم بیشتری مواجه می‌کند و زمانی که تلاطم ایجاد شود مردم دچار سرگردانی شده و نکته مهم‌تر این که این اقدامات حباب بازار ارز را نسبت به قبل بزرگتر و مردم بیشتری را درگیر می‌کند البته  که نباید از برخی اقدامات ناکارآمد بخش های مختلف نیز چشم پوشی کرد و تمام تقصیر ها را بر دوش این کانال ها انداخت.

آرانی می گوید: باید تنها مرجع دریافت اطلاعات از نرخ‌های ارز، بخش های رسمی و تایید شده باشد. نباید اجازه داد این دلال‌ها به اهداف خود برسند هر چند که افزایش نرخ دلار در چند روز اخیر دلایل خاص خود را دارد و این دلایل قابل تحلیل است، ولی نباید به سادگی از اثر گذاری روانی این کانال‌ها هم عبور کرد.

با توجه به افزایش اقدامات این کانال‌ها و برهم خوردن تعادل بازار ارز و به دنبال آن افزایش نگرانی‌های مردم، سخنگوی فراجا از برخورد قاطعانه با متخلفان این حوزه خبر می‌دهد.

او می‌گوید: از اول آذر با اجرای تعداد ۲۴ طرح ۲۴۱ نفر از سوداگران اصلی بازار‌های متخلف از جمله ارز و سکه دستگیر شده اند و ۷۲ پرونده قضائی در این خصوص تشکیل شده است.

۹۲ کانال فضای مجازی فعال در زمینه ارز و سکه شناسایی شده است!

در ادامه نیز اشاره می‌شود که از متهمان دستگیر شده تعداد ۶ میلیون و ۲۶۰ هزار واحد انواع ارز غیرمجاز کشف شده است و پلیس ضمن برخورد قاطع با عوامل معاملات فردایی سکه، طلا و ارز با شناسایی ۹۲ کانال فضای مجازی فعال در این زمینه و تشکیل ۱۶ پرونده قضائی، ۴۱ نفر از عوامل اصلی مخل امنیت بازار در این عرصه را بازداشت کرده است.

اما دلار آزاد دیروز جمعا با هزار و ۸۰۰ تومان کاهش قیمت، دو کانال ۴۱ و ۴۰ هزار تومان را از دست داد و به کانال ۳۹ هزار تومان سقوط کرد. آخرین قیمت دلار در بازار آزاد ۳۹,۵۵۰ تومان گزارش شد.

گزارشات از بازار ارز غیررسمی در روز گذشته نیز نشان می‌دهد که تعداد فروشندگان در بازار افزایش چشم گیر داشته است؛ دلال‌ها نیز به مردم می‌گویند اگر دلار دارید سریع بفروشید.

برخی از کانال‌های تلگرامی نیز ضمن سکوت در خصوص ریزش بازار ارز، وارد فاز هشدار دادن به افراد شده اند.

کانال های تلگرامی اعلام کننده نرخ ارز

در نهایت به گفته رئیس کل اسبق بانک مرکزی آقای سیف، نرخ ارز یک پارامتر مستقل نیست و متاثر از متغیر‌های واقعی اقتصاد مانند رشد نقدینگی و تورم است. عدم توجه به تاثیر تورم در نرخ ارز همواره سبب هدر رفت منابع می‌شود.

حالا که بنا به برخورد قاطعانه با این نوع فعالیت‌های جهت دهنده و نرخ ساز شده است، می‌طلبد که تیم جدید بانک مرکزی با همکاری دیگر بخش‌ها اقدامی قابل لمس در جهت تعادل بازار ارز کند چرا که نباید فراموش کرد که فعالیت های این کانال ها یک بخش از دلایل افزایش نرخ دلار در این روزها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۸:۴۹ ۱۴ دی ۱۴۰۱
حالا که بااغتشاش کاری ازپیش نبردند به اقتصاد حمله می‌کنند وبافضای مجازی قصد بالا بردن دلاردارند
کار سرمایه داران لیبرال هست که خون ملت و
توشیشه کردن حالا دارن مرگ خودشون ومیبنن
دارن دست‌وپا میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۲ دی ۱۴۰۱
دیگه همه می دونن که گران کردن و ابجاد تورم عمدیست الان چهل سال است که تعداد زیادی از مسولان حقوق های نجومی می گرن تا گرانی و مشگلات ایجاد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
متاسفم براتون شما که نمی‌تونید ارزش پول خودتونا حفظ کنید که یه شبه دلار دوبرابر میشه به چی مینازید اگه این اتفاقا منشا داخلی داره که خیلی بی عرضه اید که نمی‌تونید جلوشا بگیرید اگر هم منشا خارجی داره و به خاطر تحریم‌ها پس خیلی ترسویی که تنگه هرمز را نمی‌بندید تا شما هم به اونها اعمال هزینه کنید.این که موشک درست کنی هی رزمایش بدی که دشمن از پا در نمیاد و مملکت گلستان نمیشه.یا مقامات آمریکا و اسرائیل و ..تحریم کنید خودتون مسخره کردید.ما فقط میتونیم بهش بگیم هر کی کشور مارا تحریم کرده از آب‌های کشورمون رد نشه و گرنه موشک میخوره اونوقت به یک ماه نمی‌کشه یا تحریم‌ها را بر میدارن یا در ست میان میدون تکلیف همه را روشن نمیکنن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۰۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
عجب!!!!! رو که نیست .....
خب شما هم یه کانال تلگرامی بزنید و توش بزنید قیمت دلار 21 هزار تومان و حباب نرخ ارز را خالی کنید!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
از این دولت نا امید شدیم هنوز علت گرانی ارز را بعد از ۴۰ سال نفهمیده
Iran (Islamic Republic of)
حدیث نجفی
۱۴:۳۲ ۱۵ دی ۱۴۰۱
افرین .چه دقیق .وکامل گفتی .پشت این سخنت صد ها میلیون نکته جالب و مل انگیز داره .البته مسولان قصد شنیدن هیچ حرفی را ندارند.وفقط قصد دارن با فشار همه مشکلات را کنترول کند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۲۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اگر مجازی هست و حباب چرا مبنای قیمت گذاری طلافروشیا و ... این نرخ هست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بیچاره فضای مجازی دیواری کوتاه تر از این پیدا نکردید !
با چند عکس و نظرمیخواهی نبود مدیریت و سو استفاده دولت را بندازین به گردن فضای مجازی
به جای این دروغ ها واقعیت ها را بگید از گرونی و تورم بگید دنبال چاره باشید به علت های غیر واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
چرا دیشب خبر ۲۰۳۰ مصاحبه آقای سیف را پخش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
مشگل بزرگی که کشور ما داره که بچشم کسی نمیاد.خلع قانونی ویاعدم قانون جامع دربرخورد بامفسدین ومخلین اقتصادی ویا عدم اجرای آن ویا اجرای ضعیف ازطرف قوه دوگانه قضاییه ومقننه است که اکثریت گرفتاری این ملت از همین موضوع نشات میگیره.بیشتر ازکارمندان اقتصادی دلال ارز داریم که کله گندهاشون همان مدیران رده بالای بانک مرکزی .قسمت‌های دیگر این حوزه است که در اثر عدم برخورد واداشتن سود کلان ازطریق اطلاعات ورانت خواریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
نه باباریس بانک مرکزیم عوض شدهیچی به هیچی دوباره امروز بادکرد حبابتون کی به کیه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۴۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
همه مقصرن بجز مسوولین؟!‌ دیگه دنبال بهانه هستید برای فیلتر کردن کامل و قطع دسترسی به اینترنت !‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
فضای مجازی که زمان رئیسی مثل کره شمالی شده صد رحمت روحانی عزیز حداقل زبونی از آزادی فضای مجازی حرف میزد اما این رئیسی انگار رئیس جمهور شورای نگهبان هست نه مردم
Netherlands
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
واقعیت اینه که دلار الان ۴۱ هزار تومنه واسه عموم مردم
ضمنا شما به جای ساختن و تراشیدن دستگاه حباب ساز واسه سومدیریتهاتون فکر استعفا و انصراف دادن باشین و مملکتداری را به کاردانان واگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بسیار احمقانه هست اگر خشکسالی را نتیجه عملکرد هواشناسی بدانیم ویرانی دلار را نتیجه عملکرد دلالان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
مثل اینکه فضای مجازی بعضی وقتها خیلی خوبه،کلا هر مشکلی میندازن گردن فضای مجازی که الان صد روزه تعطیله.اگر همه کارها رو فضای مجازی مدیریت می‌کنه پس وجود شما مسئولین برای چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۵:۴۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
راه کار حل تمام معضلات و نابسامانی های کشور ، اقدام سریع و برخورد شدید است. عوامل پدید آورنده ی بحران ها و مجموعه ی هم دستانشان باید به سرعت دستگیر ، محاکمه و با اشد مجازات تنبیه شوند. مجازات اعدام و قطع عضو راه کاری موثر و پیشگیرانه از جرم و جنایت می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۱۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
رییس بانک مرکزی افغانستان سواد خواندن نوشتن داره ورشد ارزش پولی نسبت به ایران را مقایسه کنید در مقابل همه روسای بانک مرکزی ایران مدرک دکترا و بالاتر داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
لطفا، ابوالحسن فیروزآبادی ،دبیر شورای عالی فضای مجازی، که منصوب حسن روحانی است را هرچه زودتر برکنار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
شک نکنید ربات های تلگرام و جاسوس افزارها دارن از کشورهای دیگه کنترل میشن، هر دقیقه صد نرخ دهی و صدها کلمه معامله شد!!!! چگونه!!!! فقط ربات قادر به انجام چنین کاری هست، بایستی اطلاعات سپاه سریعا ورود کنند، جنگ ترکیبی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
فرمول محاسبه دلار چی هست کاش این را کسی می گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اصلا متوجه هستین با این بهانه ها و توجیهات درواقع تیم اقتصادی دولت بی کفایتر نشون میدین تیم اقتصادی که حتی در مقابل ی کانال تلگرامی هم ناکارامدتر هست
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۴:۲۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
نه عزیزم، هر موقع تراز تجاری کشور مثبت شد و صادرات داشتیم و ارز حاصل از صادرات برگشت به کشور ، هر زمان کسری بودجه نداشتیم و هر زمان پول بدون پشتوانه چاپ نکردیم و آن زمان که کل دنیا را به چشم دشمن نگاه نکردیم دلار میاد پایین نه با فضای مجازی
اینها همش بهانه است که فضای مجازی مسدود بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
حتی اگر کار دلال ها هم باشه، باز از بی عرضگی خودتونه که دلال ها جولان میدن... دیگه نمیتونید خودتونو بی تقصیر جلوه بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
جراکشورهای دیگه، این مشکلات راندارند؟؟!!! بیشعورهای فرافکن دروغگوی کاخ نشین؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
پول بی پشتوانه وبی سوادی وفساد مسولین نظام عامل گرانی وتورم است تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
دلمون خوش بود ارزون میشه که متاسفانه امروز دوتومن دیگه دلار گرون شد
مثل این که دولت هم بدش نمیاد دلار گرون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
فقط با مدیریت صحیح می‌شود این سودجویان را به خاکستر نشاند.فرصت طلبی سودجویی در این کشور پایانی ندارد.احلاقیات اعتقادات آزادگی کنار گذاشتند. گرانی تورم آنلاینی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
ظاهرا ایران کشوریه که مسوولان هر مشکلی پیش میاد میگن بخاطر فضای مجازی هست... خود واژه مجازی هم ساخته همین مسوولین هست... سوشال مدیا واژه درستیه ، یعنی شبکه های اجتماعی که اتفاقا ادم های واقعی توش هستن... این پاک کردن صورت مساله ها هست که الکی ریشه مشکلات رو در یه جای دیگه میبینید...مشکل از نبود سیستم مدیرت درست در این کشوره... الکی خودتون رو گول نزنید
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۳:۴۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
باز که قیمت ارز داره می‌ره بالا !!!!

ای خدااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بازم که نرخ ارز صعودی شده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
آقایان متخصصان و کارشناسان و مدیران ارشد اقتصادی و نظام پولی و مالی شما دارید درمورد دلار و ارز صحبت می‌کنید واقعاً به جایی رسیده که انگار برای شما هم عادی شده انگار که درمورد شکلات و پفک و یا بادکنک و اسباب بازی صحبت میکنید آقایان دلار وپول چه جوری باید متوجه بشوید که درباره جنسی صحبت نمیکنید که در کارگاههای زیر زمینی وبه شکل قاچاق وتقلبی تولید میشود که شما نمیتوانید آن را کنترل کنید خلق پول و دلار مثل اسباب بازی و لوازم خانگی نیست خواهشاً شما دیگه به خاطر شخصیت خود هم شده دست از این بازی بردارید آقا دلار وپول و ارز را نمیتوان هر کجا وهر کی و هر جوری خلق کرد و هر قیمتی که دلمان خواست بفروشیم که حق دارید کسی چیزی نمی‌گوید که پراید را کیلویی فروختید کسی کاری به کارشان نداشت فله ای فروختید کسی هم نگفت مگه میشه حالا هم که با گرم ومثقال وبه قیمت تابلو طلا فروشان می‌فروشید بازهم راضی وسیر نشدید حالا دلار و ارز واقعاً..............
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۳:۲۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
فضای مجازی که فیلترینگ سنگین کردین قدیمها حرف جالب میزدن میگفتن عروس رقصیدن بلد نبود میگفت زمین تپه و چاله داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اصلا دلار بشه ۱ ریال چه فرقی به حال آمریکا میکنه؟جز اینکه دولتی ها دور یک کرسی نشسته اند و ملت را ملعبه دست خود کردند؛شادی ممنوع،آزادی بیان ممنوع،دسترسی به اینترنت آزاد ممنوع؛فضای مجازی که فیلتر؛راحت ملت رو بکنید تو یک شیشه سرشم ببندید.خجالت بکشید؛همه ی این بی سامانی ها از بی لیاقتی مسؤلین هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سلام و خداقوت به اعضای محترم باشگاه خبرنگاران جوان:

لطفا و برای رضای خدا پی گیر حذف قیمت کاذب از اپلیکیشن دیوار و شیپور و تخته گاز و غیره باشید این ها خیانتی به ملت میکنند که اون سرش ناپیداست از شما غیرتمندان تقاضای پیگیری این موضوع را از دولت و قوه قضاییه داریم
خدا سلامتی و عمر با عزت به شما عطا کنه
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
پس مسولین خوابند که فضای مجازی مملکت را اداره میکنه؟. اعتراصی میشه یا انتقادی میشه مقصر فضای مجازی معرفی میشه علیرغم اینکه فیلتر کردین. برای دولت روحانی حرفهایی که می زدید مرور کنید.
Iran (Islamic Republic of)
زینب ناصری
۱۲:۵۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
دولت لطفااا جلوی گرانی اجاره خونه هارو به خصوص در تهران و پیروزی بگیرید البته منطقه پیروزی . ابوذر رفتم خونه اجاره کنم از دیروز تا حالا به خاطر گرونی دلار ۵۰ میلیون صاحب خونه کشید روی پول پیش .خب من ۵۰ میلیون و از کجا بیارم .این ۲۰۰ تومن هم از شوهر خالم .و فامیل قرض کردم .۵۰ تومن دیگه کجا بیارم .تازه طلا مو فروختم و قرض کردم شده ۲۰۰ تومن .واقعاااا چقدر مردم بی رحم شدن . بعد توقع داریم خدا بهمون رحم کنه ..خواهشاااا جلوی گرونی مسکن و بگیرن . بیداد میکنه
یه زمانی با ۲۰۰ تومن سه واحد آپارتمان می خریدیم .حالا باید فقط پول پیش همون مبلغ و با بدبختی و منت جور کنیم .خدا باعث و بانی شو لعنت کنه
به حق امام حسین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اصلا همه چی تغصیر فضای مجازیه، هم گرانی دلار و هم ازدواج نکردن ملت.
اصلا گرانی خانه و تخم مرغ و مرغ هم بخاطر فضای مجازیه.
اینکه کودک کار داریم هم تقصیر مجازیه.
ترافیک تهران و آلودگی هوا هم تقصیر مجازیه.
دریاچه ارومیه و زاینده رود رو فضای مجازی خشک کرد.
حتی اینکه سیستانیا آب خوردن ندارن هم تقصیر فضای مجازیه.
بیکاری هم تقصیر مجازیه.
اقتصاد نابود شده ام تقصیر مجازیه.
ای لعنت بر فضای مجازی.
به نظرم هر شب ساعت ۹ بریم رو پشت بوم داد بزنیم مرگ بر فضای مجازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
البته نطارت بر خودشون نه ملت، چن تا دلال نمیتونن اقتصاد مملکت رو جابه جا کنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
این فضای مجازی در همه کشورها هست چطوری در ایران فقط باعث افزایش قیمت ارز و باعث ایجاد اغتشاش و هر نوع ناهنجاری دیگه میشه فکر نمیکنید سر منشا این مسائل جای دیگه است یا ایز به گربه گم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اگه کار دلاله چرا برنمیگرده سرجاش دروغ گوها... مگه ما ب دلال رای دادیم... چرا ی بارم شده گردن خودتون نمیندازید!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اقتصادی که بخواد به خاطر فضای مجازی ملتهب و دچار آشفتگی بشه رو باید فاتحه اش رو خوند لطفا بی کفایتی دولت و مسئولین رو گردن فضای مجازی نندازید و با این تحلیل ها خودمون رو سوژه ی کل دنیا نکنیم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
فرض کنین الان بشه ۳۷ تثبیت بشه با شش ماه پیش ۳۲تومن و سال پیش ۲۸ تومن خیلی فرق داره ، نهایتا نگاه سطحی رسانه های مثل شما مشکلی حل نمیکنه و پایه اقتصاد خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
فضای مجازی اعتراض باعث شد فضای مجازی ارز بالابرد بس کنید بابا خجالت بکشید با این شیوه مسخره انداختن گردن دیگران ، پس چرا کشورهای دیگه کاری نمیکنه
اینکه تقریبا نود درصد شما بی عرضه هستین شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
مقصر یا مردم است یا فضای مجازی
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۲۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سکه تا پایان هفته به کمتر از 15 میلیون تومان می رسد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
خیییییلی مسخره است....یه دشمن جدید پیدا کردن به اسم فضایی مجازی....از فردا توی راه پیمایی ها میخوان فریاد بزنند برگ بر فضای مجازی کافر ضد انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
یه گزارش در باره دلار از با زار افغانستان تهیه کنید ببینید اونجاهم دلار بالا پایین میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اینم مثل یقیه مشکلات پای دشمن در میانه مسولین چی کار میکنند که نجومی می خورندو کاری نمی کنند الله واعلم . خدا به داد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۰:۵۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سالهاست مشغول ترکوندن حبابید. زندگی 85 میلیون را به بازی گرفته اید. ننگتان باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۱ دی ۱۴۰۱
این دولت ، تفکرات رویایی و بلند پروازانه داره!
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۰:۵۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
واقعا فکر کردید با ۵ تومن ارزون شدن دلار همه چی گل و بلبل میشه مسلمونا برید خودتونو مسخره کنید این دولت با این اقتصاد کشور رو ورشکست میکنه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۳۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
خیلی ربطی به فضای مجازی و دلالان نداره مشکل اصلی کسری بودجه دولت به دلیل تحریمهاست .برای جبران کسری بودجه دولت داره پول بدون پشتوانه چاپ میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
با تغییر رییس کل بانک مرکزی یا دستگیری چند دلال اتفاق خاصی تو قیمت دلار یا اقتصاد کشور نمیفته!!!

تنها راهکار اساسی و بلند مدت برای نجات اقتصاد ایران ، مذاکره مستقیم با آمریکا و حل اختلافات چهل ساله با این کشور هست

در اون صورت تورم به صفر میرسه ، دلار به 10 یا 15تومن میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
فضا مجازی که فیلتره
سو مدیریت خودتون رو نزنید پای فضای مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
این الان حباب نیستا!!!! این بالون عظیم سفر بدور دنیاست... دولت اول حجمش رو درست تصور کنه بعد به اصلاحش بپردازه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
چطور کشور جنگ زده ای مثل سوریه بازار ارز را مدیریت می کند.ولی کشور ما در کنترلش مانده.پس دست دولتی ها خودش تو این کار دخالت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
چون مال و اموال ما میره اونجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
دست خودشونه چطور ارز نیمایی ۴۲۰۰ت ارز ازاد ۴۳تومن اینا همش کار دولته بخان یه شبه میارنش پایین ملتو مسخره کردن کدوم مدیریت اینا فقط مدیریت گرون فروشی رو بلدن تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بدبخت کسایی که میخوان با سختی انداختن مردم سود کنن،با تدبیر دولت ان شاء الله ورشکسته میشین تا با سفره مردم بازی نکنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
خنده دار بود از فردام حتما قیمت میارن پایین :)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اینا همه‌اش کار خود دولته هموطن ساده دل من.
خودش قیمتارو بالا و پایین میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اللهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
کاش مقصد و معبد این دلارها در سیستم بانکی توسط سربازان گمنام امام ره گیری و مصادره می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
مثبت دادم ولی البته تدبیری به این دولت ندیدیم تا حالا ازین ببعد خدا کنه کاری کنند و سرمایهای ملت را بجای بازار طلا و دلار ببرن سمت تولید و بازار سرمایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۱ دی ۱۴۰۱
دیگه پیر شدیم بسه دیگه هرچی تدبیر کردن بزارین یه کمم به خودشون برسن نمیشه همش مسئولان خودشون را وقف مردم کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
با سبزه میدان خرم‌آباد چکار دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
ربطی به فضای مجازی نداره
تو تمام این مدت اینستاگرام و واتساپ و تلگرام فیلترینگ شدید بودند. چند روزی هم نت ملی شده بود و فیلترشکنا تا الان همگی قطع هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
نه ما وصل بودیم،دروغ نگو.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۱ دی ۱۴۰۱
کی میگه ربطی نداره الان ما لبتاب داریم که ما هر وقت خواستیم از اون استفاده میکنیم واقعا این دولت بسیار هوشمنده آفرین رئیسی خداوند به توکمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
وقتی مدیریت و سواد و نظارت نباشد همین می شود
آخرین اخبار