بازار ارز به تغییر رئیس بانک مرکزی واکنش مثبت نشان می‌دهد؟

به گفته کارشناسان خبر تغییر رئیس کل بانک مرکزی می تواند در بازار ارز تاثیرگذار باشد و اجرای سیاست‌های جدید، بازار را به سمت ثبات پیش خواهد برد.

از هفته‌های گذشته خبر تغییر در کرسی ریاست بانک مرکزی به گوش می‌رسید خبری که بار‌ها به اشکال مختلف و به صورت قاطعانه در گفتگو با رسانه‌ها تکذیب شد. اما بالا رفتن تب نرخ دلار بر این زمزمه‌ها دامن زد تا این که دیروز با رأی اعتماد هیئت دولت آقای محمدرضا فرزین به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی شد.

رئیس کلی که با یکی از چالش‌های مهم اقتصادی این روز‌های کشور یعنی افزایش افسار گسیخته نرخ ارز مواجه است و به گفته کارشناسان این انتظار وجود دارد که با این انتصاب و برنامه‌های آقای فرزین این بازار کمی آرام گیرد.

آقای فرزین نیز در اولین مصاحبه خود با رسانه ملی با اشاره به وظیفه بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز گفت: مهم‌ترین وظیفه بانک مرکزی کنترل تورم و نرخ ارز است و سیاست ارزی جدید ما، سیاست تثبیتی نرخ ارز خواهد بود. تلاش می‌کنیم نیاز‌های اصلی را در بازار نیما تامین کنیم و بازار آزاد را کوچک و نرخ ارز آزاد را به نیمایی نزدیک کنیم.

فرزین تاکید کرد: به مردم و فعالان اقتصادی می‌گویم به سیاست گذار اقتصادی اعتماد کنند. حتما تلاش خواهیم کرد تا پاسخ این اعتماد را داده و ثبات را در بازار ارز برقرار کنیم.

اما در گام نخست و به دور از سیاست‌های تیم جدید بانک مرکزی به گفته کارشناسان خبر انتصاب آقای فرزین بی تاثیر بر بازار ارز نخواهد بود.

رئیس کل جدید بانک مرکزی از تصمیمات خلق الساعه خودداری کند

در خصوص چگونگی اثر گذاری خبر انتصاب آقای فرزین بر بازار ارز، کارشناس امور بانکی آقای حجت الله فرزانی می‌گوید: قطعا از نظر روانی به لحاظ شوک وارد شده به بازار ارز این خبر بسیار تاثیر گذار خواهد بود و این اثر گذاری از همان لحظه که خبر مخابره شد قابل مشاهده بود و نرخ دلار کاهشی شد.

او می‌گوید: اما این که این اثر گذاری می‌تواند ادامه دار باشد به نحوه مدیریت بازار ارز توسط سیاست‌های آقای فرزین و اظهار نظرهایشان باز می‌گردد.

فرزانی افزود: به عنوان کارشناس اقتصادی توصیه‌ای که به آقای فرزین در قامت رئیس کل بانک مرکزی می‌توان کرد این است که با توجه به این که منابع ارزی در اختیار بانک مرکزی است باید عرضه و تقاضای بازار ارز به تعادل برسد و این تعادل به این که بانک مرکزی بتواند به درستی و در زمان مناسب در بازار ارز مداخله کند باز می‌گردد. مورد دیگر این که بحث نرخ ارز به کنترل نقدینگی برمی گردد باید دید سیاست‌های تیم جدید در مقایسه با رئیس قبلی چگونه است؟ در کل در صورتی که نقدینگی کنترل نشود سیاست‌های سرکوب ارز پاسخگو نخواهد بود.

فرزانی در ادامه افزود: نکته دیگر این که توصیه می‌شود از تصمیم گیری‌های خلق الساعه دوری کند و در مصاحبه‌ها توجه و دقت لازم را داشته باشند تا سیگنال‌های منفی به بازار ندهد چیزی که در دوره‌های قبل مشاهده می‌شد.

بانک مرکزی باید به دنبال ثبات اقتصادی باشد

دیگر کارشناس امور بانکی آقای بالسینی بیان کرد: خبر انتصاب آقای فرزین را باید به فال نیک گرفت واقعیت این است که از زمان انتصاب آقای صالح آبادی مخالفت‌های کارشناسی زیادی وجود داشت.

او می‌گوید: مخالفت‌ها نسبت به انتصاب آقای صالح آبادی دلایل مختلفی داشت به طور مثال فردی که رئیس کل بانک مرکزی می‌شود باید عالم به حوزه اقتصاد از جهات مختلف باشد.

بالسینی افزود: بانک مرکزی باید به دنبال سیاستی باشد که اقتصاد را به ثبات برساند که ممکن است آن سیاست به نفع یک بازار هم لزوما نباشد. زمانی که آقای صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی شدند دلار حدود ۲۶ هزار تومان بود، اما اکنون متاسفانه این نرخ به  بالای ۴۰ هزار تومان رسیده است در چنین شرایطی انتصاب فردی که تجربه مدیریت در حوزه بانکی را دارد، در سطح کلان مدیریت کرده (سابقه موفق در بحث هدفمندی یارانه ها) و تحصیلات مرتبط دارد می‌تواند مفید باشد البته که بنا بر سخنان رئیس جمهور نیاز است که کارشناسان مشورت‌های لازم را بدهند.

بالسینی در ادامه مطرح کرد: هر رئیس کل بانک مرکزی باید دو هدف جدی حفظ ارزش پول ملی و کمک به رشد اقتصادی کلان با سیاست‌های گذاری پول را دنبال کند که اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند انتظار داشت نرخ ارز که به شدت متاثر از تورم است کنترل شود به نظر با انتصاب آقای فرزین انتظار ثبات در بازار ارز رقم خواهد خورد البته که نیازمند سیاست‌های جدی در این حوزه است.

حالا باید منتظر ماند و دید که واکنش بازار ارز به تغییر مدیریت بانک مرکزی چه خواهد بود؟ البته که به گفته کارشناسان تعیین سیاست‌های دقیق، صحیح و قابل عملیاتی شدن در حوزه ارز باید در اولویت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسمال
۱۶:۲۹ ۱۰ دی ۱۴۰۱
تا وقتی اقتصاد کشور به دلار وابسته است آرامش اقتصادی نخواهیم داشت
راه حل: اقتصاد دلاری باید بشه اقتصاد مقاومتی. تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۰ دی ۱۴۰۱
راهی جزساخت سلاح هسته ای ندادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۱۰ دی ۱۴۰۱
حتما بزک نمیر بهار میاد
Iran (Islamic Republic of)
جد
۰۳:۰۸ ۱۰ دی ۱۴۰۱
مشکل جای دیگر است .وقتی دنیا با کشور ما کار نمی کند .ضمانت ارزی واردات و صادرات وچرا بسته اند چگونه چرخ اقتصاد بچرخد .تا روابط با دنیا را تنظیم نکنیم همین وضعیت هست .۲در کشور ما مدیریت وجود ندارد همین مختصر آقتصاد فلک زده که داریم را مدیریت کند .دولت خود ارز را هر روز قیمت گذاری وبین صرافان توزیع می کند ومایع گرانی خود دولت است .اینها عرصه ح با وفصل مشکل در سطح بین الملل را ندارند فشار آن به مردم خود برای کسری بودجه وارد می کنند این مملکت هزار سوراخ دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۰ دی ۱۴۰۱
چرا صاحب ایران وملت ایران چین رو رد می کند از بازار فقط... اولا ملت من ملت امریکا نیستند ضعیف هستند بدا جانان میخواد.. سیاستی پیاده کنه که ملتش بالا بیان... یعنی یک داستگاهی خریدن تا ده سال دیگه بابتش پول ندن که بالا بیان. وموقت چین رو رد کردم..... فقط دریک سیاستم بیشتر نه؟ جانان... ومثلث هم باید. طبق اسناد اتحاد.. رسولی.. معطوف نگاهش اتحادی عمل کند.... که انتظارم... وگرنه اذیت می کنم..... جانان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۴۸ ۱۰ دی ۱۴۰۱
اگرتغییر ریاست بانک مرکزی در بازار اقتصاد تاثیر گذاشت پس درنهایت راه راپیداگردیم،هفته ای یک بار رییس راعوض کنیم در عرض سه ماه دلار بیست وچهاردلار ارزان خواهد شد؟هر تغییر چون شمایید گران حساب نکنم دودلار ،خوبه ن ن ن ه ه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۰ دی ۱۴۰۱
شما که انقدر به دلار علاقه دارید به جای ریال دلار چاپ کنید به دلار هم حقوق بدید راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۰ دی ۱۴۰۱
به نظر می‌رسه که سخت ترین ومزحکترین پست در این مملکت ریاست بانک مرکزی باشه.در بدو شروع بکاراگرسیاستهای غلط دولت رو نپذیرد خب باید استعفا دهد اگر هم بپذیرد اقتصادمملکت بهم بریزد دوباره باید کنار برود.در هر صورت محکوم است به ناتوانی وبی کفایتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
بعید می دانم اما چون شما میگید ما میگیم مثبته
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۵۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
حتما!!!!!
واکنش نشان می‌دهد.
همان واکنشی که از سال ۹۱ به بعد شاهد آن هستیم.یادتان که هست. جمشید بسم الله عامل افزایش قیمت دلار شد.
البته که تقصیر جمشید بسم الله است. چرا رییس بانک عوض شد ؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
با تک نرخی کردن نرخ ارز آقای رئیسی جراحی اقتصادی کردن.حالا بعد هجده ماه تحمیل گرانی و تورم به جامعه برگشت دوباره ارز رو دو نرخی کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۹ دی ۱۴۰۱
نمی خواهد زیاد به مخت فشار بیاوری فقط از مصر تقلید کن نگفتم از اروپا چون .....
France
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و روند افزایش دلار کماکان ادامه خواهد داشت زیرا بانکهای کشور باید سود کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
تنها موقعی ارز و چیزای دیگه درست میشه و شادی به ایران برمیگرده که سیاست خارجی و اخراج مدیران بی لیاقت درسته بشه ۴۳ سال وقتی سیاست ما جواب نداده یعنی اشتباه راه رفتیم سیاست خارجی خیلی مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
این رییسی اقتصاد نابود کرد / الان کسی جنسشو نمیفروشه چون از نفروختنش سود بیشتری میکنه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۹ دی ۱۴۰۱
ارز رو بیخیال قیمت خودرو رو چیکار کنیم انکار نه انکار قیمت خودرو نجومی شده نه کسی تو مملکت پیگیر است و نه مسئولی راجب قیمت خودرو حرف میزنه همه چی آرومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
ببینید این آقا را عوض کنید اون آقا رو عوض کنید هیچ فایدی نداره مملگت در فساد است وقتی شماها یعنی دولت یا حگومت مردم را به دلال بازی عادت دادید انتظار دارید ارزها ارزان بشن همین خودرو خیلی از مردم خودرو اسم می‌نویسند با قیمت کارخانه تحویل میگیراند و در بازار بیرون چند برابر می‌فروشند این میشه دلالی این را بهتون بکم دلار و یورو پایین نخواهد آمد . والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
سلام.خدا‌قوت.

الان‌وقت‌این‌است‌که‌مردم‌عزیز ایران.از
دارایی‌اشان‌.ارز‌خارجی‌که‌نیاز‌ندارند‌نخرند.
تا با تقویت‌‌واحد‌پول ایران.ارزش‌پول‌ملی
بالا برود.و‌حتی‌الامکان.غیرضرور‌ارز از ایران خارج نشود.صادرات‌بیشتر‌از‌واردات
کالا باشد.تا‌باعث‌ارز‌..آوری‌بشویم.
آمریکا.دیگر‌وجود‌ندارد.
ابرقدرت جهان فقط‌خداست.
به خدا توکل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
خوبه فقط کسایی تغییر میکنن که خداروشکر هیچ نقشی توی قیمت و تصمیم گیری کشور و... ندارن اون کسی که باید عوض بشه متاسفانه عوض نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
برزویی
۱۸:۴۴ ۰۹ دی ۱۴۰۱
ادامه اغتشاشات چون ناممکن و بی اثر شد الان فروپاشی اقتصادی وتخریب ارزش ریال دستور کار ضد انقلاب است با استفاده از قیمت سازیهای جعلی در فضای مجازی ..
Iran (Islamic Republic of)
یک مستمری بگیر
۱۸:۳۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
مگر تلاطم بازار ارز بخاطر رئیس کل بانک مرکزی است که با تعویض او بازار تغییر کند ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
آب تو هاونگ کوبیده شد
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۸:۰۴ ۰۹ دی ۱۴۰۱
در روهمون پاشنه می چرخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
اگر می‌خواهید دلار و کشور ثبات پیدا کند باید سریعا سفارت آمریکا در ایران بازگشایی شود و با خود کدخدا وارد تعامل شد . تازه شاید دلار در محدوده سی هزار تومن بشه
Iran (Islamic Republic of)
رابین هود کجایی؟
۱۶:۵۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
دلار ۴۰ هزار تومان یا به عبارت بهتر ۴۰۰۰۰۰ ریال بعبارتی یعنی یک دلار چهارصد هزار برابر یک ریال ایران شده!!!
چه بر سر این ملت و مملکت آوردین؟؟؟؟؟
علی برکت الله............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
ارزش پول ملی زمانی خوب می شود که ما ارتباطات خوبی با دنیا وحتی کشورهای مسلمان و همسا یگان خودمان داشته باشیم وقتی صادر کنندگان ما حاضر هستند قیمت یک جنس در کشور خودمان بالاتر از همسایه باشد وچون آنجا با دلار معامله انجام می شود و ما ارتباط قوی با دنیا نداریم این است که هر روز باید بایستیم تا دلالان ارز برایمان تعین تکلیف کنند.وهبچ کس هم نیست که این دلالان را جمع کند وخیلی راحت تعین نرخ ارز دست دلال است نه کس دیگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
بجای فروش ارز بصورت اسکناس کارت های اعتباری ارزی با مقصد مشخص و نوع هزینه کرد انجام شود خیلی از ذخیره سازی ها حذف می شود
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۳۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
دیگه حناتون رنگ نداره.هیچ کس گول نمیخوره.ریال سقوط کرد.همه باید جنس بخرن یادلار.هرکس پول نگهدارد بدبخت میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
بالا بردن نرخ دلار کار دولت و دستگاه حاکم برای اداره روزمره کشور با ریال است.بانک مرکزی استقلال ندارد.دلار کشور در دست دولت است.دولت ناکارآمد است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
کسی ادعا کند مشکل کلی اقتصاد و سایر مشکلات را حل میکنم شوخی است
مردم سود بانکی نمیخواهند ولی اگر تورم به پول مردم خورد بانک جبران کند
درست نمیکند همه چیز اینجاست کمی سود بانکی میدهد و چند برابر میگیرد درست نمیکندابداااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
این آقای محترمی که تازه تشریف آوردن!! فقط بتواند یک فرمول دقیق وعلمی دررابطه باارزش گذاری ارزهای خارجی تحویل بده! ( مثلاً دلارهمیشه باید10 برابرقیمت سوخت باشه!!!) کافی است! ملت حساب کاردستشان میاد. ولی اگر درایران ارزش گذاری کاملاً هردمبیل است! هزار بارهم رئیس بانک مرکزی عوض شود کاری نمیشودکرد! مشخصاً ایراد 90% به بالا داخلی است! چراکه اگرمثلاً آمریکا بطور مستقیم چنین قدرتی داشت تابحال دهها کشور را با دلارش شخم زده بود واحتیاج به بمب افکن نداشت! مگراینکه یک نظامی (مثل رئیس بانک مرکزی طالبان!) بیادسرکار تا ابتدا حساب کاردست جمشیدخانها بیاد! بعد مثل بلدوزر بدون سرسوزن ترحم ومماشاتی ازروی همه موانعی که نمیگذارد فرمول ارزش گذاری درست ومنطقی بدست آورد عبورکند!
Germany
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۹ دی ۱۴۰۱
من که هر چی سکه و طلا و دلار داشتم فروختم منتظر رییس برای خرید مجدد هستم
Iran (Islamic Republic of)
شیعه علی(ع)
۱۴:۵۴ ۰۹ دی ۱۴۰۱
امام علی(ع) به فرزند خود امام حسن فرمودند: فقر باعث ایجاد چهار خصلت می شود: ۱: ضعف در یقین ۲:سستی در دین ۳:نقصان در عقل ۴: کم حیایی در چهره
پس ای دولتمردان مسلمان شیعه دریابید این حدیث رو و برای رفع کسری بودجه، سفره مردم مظلوم و فقییر و بدبخت این سرزمین را کوچیک نکنید که این خیانت به دین و اسلام و شیعه و ...
و نتیجه فاجعه امیزش جبران شدنی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
کسی که در سوابقش چه در هدفمندی یارانه ها و بانک کارآفرین وتصدی بانک ملی نتوانسته دستاورد ملموسی داشته باشد سکاندار بانک مرکزی می شود .چه شباهت عجیبی به انتصاب دکتر بهمنی دارد .حالا انتظار معجزه داریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۹ دی ۱۴۰۱
مسئولان ما ایرانی نیستند وبرای همین هست کشوروملت را به پرتگاه بردند اینهاباید ترک ایران کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
وعده های الکی جراهان اقتصادی دکترنما:در بسیاری از موارد در عمل شاهد هستیم به‌ جای پیشرفت در شاخص‌ها، پسرفت اتفاق می‌افتد و ریشه نارضایتی و مشکلات اجتماعی، معیشتی و اقتصادی کشور هم شکاف میان فضا و زمین، وعده و عمل و واقع‌گرایی با خیالبافی است که فقط می‌توان به آن، عنوان پیشرفت‌نمایی یا فعال‌نمایی به جای واقع‌گرایی و عملگرایی اطلاق کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۹ دی ۱۴۰۱
مشکل فقط ارتباط نداشتن با دنیا و فساد واختلاس و عدم مدیریت است با عوض کردن رئیس بانک مرکزی هیچ مشکلی حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
وعده های الکی جراهان اقتصادی دکترنما:در بسیاری از موارد در عمل شاهد هستیم به‌ جای پیشرفت در شاخص‌ها، پسرفت اتفاق می‌افتد و ریشه نارضایتی و مشکلات اجتماعی، معیشتی و اقتصادی کشور هم شکاف میان فضا و زمین، وعده و عمل و واقع‌گرایی با خیالبافی است که فقط می‌توان به آن، عنوان پیشرفت‌نمایی یا فعال‌نمایی به جای واقع‌گرایی و عملگرایی اطلاق کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
ما یه خری داشتیم پالانشو عوض کردیم گفتن اسب میشه نشد فکر کنم پالان فروش یالانچی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
حرفهای تکراری وعده‌های پوچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۹ دی ۱۴۰۱
از پول های بلوکه شده در عراق و کره جنوبی خبری نیست از چین چطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
وزیر صمت وزیر اقتصاد و وزیر جهاد کشاورزی عوض شوند فاقد مدیریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
امیدوارم این شخص تفکرات فرقه اقتصادی سَبک شیکاگو را دنبال نکند،بلکه اقتصاد مملکت پیشرفت کند.
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۳:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
واکنش بازاز بینتجه خواهد بود امدو رفت فرد تغییری ندارد مهم ارز کشور است که خروجی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
مشکل از داخل نیست وقتی با همه دنیا سر جنگ داریم همینه کار خراب تر از این حرفاست مگر اینکه التماسهای وزیر خارجه جواب بده و اروپا وامریکا برگردن به میز مذاکره که اونم بعیده وگرنه تغیر نام مشکل اقتصاد وابسته به امریکا ی ما رو حل نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
با پاک کردن صورت مسئله چیزی عوض نمیشه وقتی شما چاپ پول دارید یعنی افزایش نقدینگی وبی ارزش شدن پول ملی
اینکار هم دولت رییسی خوب بلده نیومده دلار رو نزدیک به۱۰۰
درصد افزایش داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
اندک تغییری نخواهد کرد چهل و سه ساله وعده سر خرمن می دهند اقتصاد مال خره حالا دارید می فهمید یک من ماست چقدر کره داره تا الان هنوز از ذخایر ارزی شاه میخوردید حالا تموم شده کفگیر خورد ته دیگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
کره زمین هم تغییر کنه نمیشه از تو یه عده با نمره ۸ ، نمره ۲۰ استخراج کرد. این تاس دولت و معیشت و همه و همه ۶ تا حالت بیشتر نداره، هر چی بندازی تکراریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۹ دی ۱۴۰۱
اقتصاد درشیب نابودی رو سخته برگردوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۹ دی ۱۴۰۱
بهتره دولت روبا رئیس بی عرضه با هم عوض کنند از وقتی که اینا اومدن مردم به یاد روحانی ودارو دسته اون میافتن که هر بدی بره بدتر میا اینا دیگه همه چیز نابود ونیست کردن ودیگه مسخره همه چی رو بالا اوردن تورم صدردصد حاصل زحمات این اقایون بیلیاقت ونادانه که جز حرف مفت چیزی ندیدیم ازشون مسکن رو نابود کردن اقتصاد رو نابود کردن خودرو به وضعی گرفتار شده که مایه خنده شده دیگه پراید ۳۰۰ میلیون خدا نگذره ازاین همه وقاهت ودروغی که گفتین وهنوزم سوار قطار پیشرفت هستن رئیسی چرا الان نمیگه چه وضعی ایجاد کرده وحرفهای میزنه که باعث خنده میشه این اقا بیشترین خیانت رو به کشور کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
چه اثری داره با جا به جایی رئیس بانک مرکزی تمام دولت‌ها همه رئیس بانک مرکزی عزل کردن هیچ اثری نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
بزک نمیر بهار میاد کمبزک با خیار میاد
Iran (Islamic Republic of)
سعید کردزنگنه
۱۲:۱۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
عوض کردن رئیس بانک مرکزی یه حرکت ایذایی است برای فریب عوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
تا جلوی پول چاپ کردنو نگیرن هر روزم رییس عوض کنن هیچی تغییر نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
خیر فقط مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
گوش ما مردم از این حرفا پره !
دیگه تاریخ انقضای این حرفا گذشته بوی فسادش بلند شده باید هرچه زودتر دولت هزینه هاشو کاهش بده
دولتی که هزینه های بی مورد زیاد داره موجب بالارفتن نرخ ارز میشه چون همیشه کسری بودجه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
خیر بازار به بیانات رییسی تو مراسم دوروز پیش پاسخ داد و خضور مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۹ دی ۱۴۰۱
طلا باید ب عنوان پول رسمی ایران برگزیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۹ دی ۱۴۰۱
فقط وقت تست زنی تقریبا وقت اضافه هم فرض که دیر اومده باشی تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
سید محرومین کجایی . ای کسی که نمره معدلت ۱۹ بالاتر بود .الان صدات در نمیاد کجایی. ای کسی که کاغد پاره رو اتیش زدی و رقصیدی الان کجایی.
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۲۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
نخست اینکه خوب شد صالح آبادی برکنار شد

دوم اینکه وزارت خارجه تلاش کند پول های بلوکه شده آزاد شود

سوم اینکه از بورس حمایت پایدار کنید تا نقدینگی مهار شود و تورم کاهش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
به نظر بنده یکی از مشکلات اساسی کشور ما خوراک بد هست!
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۱:۲۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
شماها چقدر دلتون خوشه شما یه کالایی رو بگید که قیمتش ۱۰۰۰ تومن اومده پایین چه برسه به دلار که همه چی این مملکت به دلار حساب میشه نمیخاد اینهمه شعار پوچ و خالی بدید با این وضع که داریم پیش میریم خیلی از شرکتا تولیدیا تعطیل میشن و خیلیا بسکار میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
خیر چون کار خودتان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
ان شاالله بزودی رییسی استعفا بده و مملکت نجات پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
ای یه روزی برسه خاندوزی هم استعفا بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۹ دی ۱۴۰۱
تنها کسانیکه از نوسان نرخ ارز و طلا سود می برند یکی دلال ها هستند و یکی دولت ...بقیه ضرر
Iran (Islamic Republic of)
کریم مسعودی سهلان
۱۱:۰۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
چند بار سیستم فساد زدایی اقتصادی را به جناب دکتر خاندوزی نوشتم متاسفانه حتی درپیام رسان تیک مشاع=هده هم نخورد
بهترین روش فساد زدایی از التهاب زای زودبازده در
بازار بخصوص #ارز و طلا ایجاد #(سامانه-جمعیت-دارایی-اعمال-ووقایع-حقوقی) است. الزام جمعیت باشفاف سازی و ثبت دارایی های منقول و غیر منقول و مستند به سند رسمی و سند عادی و انتقالات قهری .. دران سانامه باقابلیت گزارشگیری دارایی مولد و دارایی غیرمولد میباشد. برای توضیحات مبسوط و اجرایی درخدمت وزیر محترم اقتصادو پلیس اقتصادی و نهادهای امنیت اقتصادی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
جان میناردکینز:اقتصاددان برجسته قرن
برای واژگون کردن اساس یک کشورهیچ وسیله ای ظریف ترومطمعن ترازکاهش پول رایج نیست،چون تمام نیروهای اقتصادی رادرمعرض نابودی بکارمی برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
این کلکا دیگه قدیمی شده
اول به رئیس بانک میگن گرون کن بعدش که خوب گرون کرد عوضش میکنن وتمام تقصیرات رومیندازن گردنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۹ دی ۱۴۰۱
این رییس های که شما دایم عوض میکنید در حد مترسک و عروسک خیمه شب باری هستند و تصمیمات و نظرات و اقدامات آنها هیچ تاثیری در بهبود اقتصاد کشور ندارد.فقط میان دستورات رو اجرا رده و پاداشهای کلان گرفته و بعد عوض میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
به نظر میرسد ، مشکل اصلی تغییر رئیس کل بانک مرکزی نباشد !!!
مشکل اصلی : بدنه بانک مرکزی ، برخی از کارشناسان اقتصاد و تمام آنهاییکه اسرار بانک مرکزی را می دانند میباشد !!!!
و با فرزین همان میکنند که با مدیران قبلی کردند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
اولا اینکه چرا چهل و سه سال مرگ بر آمریکا میگویند و پولش رسماً تو معاملات رسماً بکار میبرند چرا نگذاشتند کنار دوم اینکه با این دلالانی و یودجویانی که تو بازار هست بازار ارز ثابت و کاهشی باشد.هرکی هم سرمایه نقدی داره تبدیل دلار می‌کنه یا تو خرید و فروش فعال برای خود منبع کسب باز کردند فهم جماعتو ببین گرانی فعال هستند یعنی یه کار مثبتی انجام بدهم از این جماعت امکان ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
کل بدهی دولت با همین افزایش نرخ دولت تسویه شد ...خود دولت و مجلس استقبال می کنند و من و شما سرکار یم
Iran (Islamic Republic of)
اقتصاددان تبریز
۱۲:۳۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
Xیاyتفاوتی ندارن مشکل از ریشه که تحریم کل نظام اقتصادی است از بانکها گرفته تا شرکت ها طلا ونهاد ها نفت تمام تحریم ها باید بره بعد بگیم فلانی بیاد یه کاری بکنه الان ازژاپن هم کسی بیاد نمیتونه کاری کنه بانک مرکزی نهایت یک هفته میتونی پول پاشی کنه دستوری که نتیجه بدی میده فنر درمیره سرمایه مردم پودر میشه چندروزه بانک مرکزی کاری نمیتونه بکنه چون ما صنعت قوی هم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۹ دی ۱۴۰۱
وعده های الکی جراهان اقتصادی دکترنما:در بسیاری از موارد در عمل شاهد هستیم به‌ جای پیشرفت در شاخص‌ها، پسرفت اتفاق می‌افتد و ریشه نارضایتی و مشکلات اجتماعی، معیشتی و اقتصادی کشور هم شکاف میان فضا و زمین، وعده و عمل و واقع‌گرایی با خیالبافی است که فقط می‌توان به آن، عنوان پیشرفت‌نمایی یا فعال‌نمایی به جای واقع‌گرایی و عملگرایی اطلاق کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
وقتی به گفته نماینده محترم مجلس 90 درصد ارز مملکت دست دولت باشه طبیعیه در جهتی که اراده کنه واکنش هم نشون میده...!
Iran (Islamic Republic of)
a.n
۱۰:۱۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
مشکل اصلی وزیر اقتصاد است ما در صنعت و بانک مرکزی و گمرک و بورس و خودرو،مشکلات اساسی داریم و اینها زیر مجموعه‌های وزارتخانه اقتصاد است
خود وزیر اقتصاد باید عوض شود و فردی کاربلد و متعهد جای ایشان باشد تا دیگر مجموعه ها و وزارتخانه های زیر مجموعه اصلاح شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ دی ۱۴۰۱
اشتبا"منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۵۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
کابینه فشل .
دشمن خبیثی چون آمریکا.
خدا خودش فرجی حاصل کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
بلی کاملاً ن‌راسته تمام کابینه رئیسی عوص نشه گشور از این بدتر میشه چون از روی عغده و گینه سر کار آورده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
بازار ارز یا هربازار دیگر به مدیریت و سیاست‌های نظام واکنش می دهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
این اقا هم مثل نفرات قبلی کاری نمی تواند بکند. متاسفانه دولت خودش را وابسته به جیب مردم از طریق بالابردن نرخ ارز و بورس و سایربازارهای مالی کرده است و از این طریق کسب درامد می کند. متاسفانه جراحی اقتصادی رییسی و تیم بی سواد بی عرضه بی فکر او که چند ماه پیش باعث افزایش شدید مواد غذایی شد و تمام مسئولان نظام چشم بسته از هر تریبونی ازش حمایت کردند هیچ نتیجه ای نداشت و فقط یک عده از مردم را بدبخت تر از همبشه کرد. متاسفانه مسئولان با رفتار و صحبتهایشان خودشان را از مردم جدا کردند و اقتصاد مردم را جدا از اقتصاد حاکمیت می دانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۹ دی ۱۴۰۱
غصه نخور ایندفعه رای بدید روحانی.ازسه تومن بسی تومن میرسونن حضرتعالیم به هرارتومنی لایه دونه یک دلاری میای راه مردمو توخیابان ببندو پعره بکش متشکریم روحانی تا مردم فقیر نشوند .امثال تو هربلائی برسر این مردم آوردند بکلی. دارهای انگلیسی. ا دادند .ایرانو تبدیل بزمین سوخته کردند .انتظار ارید ساختمان پلاسکو مثل خراب شدنش یکروزه درست بشه.نخاهدشد .سی سال خرابکاری عمدی در اقتصاد ایران .عصا موسی را طلب می‌کنه.پن بایکسالو نیم درست نخاهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ دی ۱۴۰۱
نه اینکه تیم اقتصادی روحانی خیلی قوی بود و دلار2یا 3هزار تومن رو 26هزارتومن تحویل داد خیلی عالی بود. بنزین رو 3000تومن تحویل داد خیلی عالی بود گوشت و...
در زمان روحانی پولهامون در کشورهابلوکه شده بود کلی نفت وبنزین وآرد قاچاق می شد وملت هم متوجه نمی شدند و کاری از دستشون برنمی اومد خب لااقل در زمان رئیسی جلو قاچاق سوخت وآرد گرفته شد پولها به کشور برگشت .خب دولت رئیسی چکار کند که دولت قبل کلی بدهی و سررسید گند کاریهاشون رسیده را باید پرداخت کند؟ شما سرچ ساده بزن ببین خود روحانی گفت برای دولت بعد ریل گذاری کردیم تا سال1406 این رو سرچ کن باعنوان" ریل گذاری روحانی"
ببین محصول امروز از کجا آب خورده من قضاوت نمیکنم شماخودت کلیپ روحانی رو ببین و بررسی کن.
بی خود توهین نکن بی سواد و... به کسی نسبت نده
همین تیم اقتصادی ببین چقدر فرار مالیاتی رو گرفت پس همچین تهمتهای بی ربط به کسی نچسبان.
من مدافع کسی وتیمی نیستم ولی انصاف ومنطق رو باتقوا در کلام باید در نظر گرفت و رعایت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۰ دی ۱۴۰۱
حالا نه زمان دولت بنفش روحانی همه چیز،گل و بلبل بود و هیچی گران نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
خیر،عامل اصلی تورم احتکارطلاوارزهست وربطی به رییس کل بانک مرکزی نداردهمچنین عدم اعتمادملت به بانک هابیشترباعث کسادی تولیدشدوتورم بالاتررفت اززمان موسسه البرزایرانیان وموسسه های چپاول گردیگرکه میگفتن ازوزیرمجوزداریم وتهش قوزبالاقوزشده اندوبه دولت های واردات محوررسیدیم که عرضه ساخت هواپیماهای باری راهم ندارندوناوگان حمل ونقل عمومی فرسوده وترافیک خدمت ملت ارائه کرده اند.درکل خیریه هاهم بایدزیرنظررییس کل بانک مرکزی عمل کنند.ووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
خانه از پای بست ویران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
البته معضلی مثل پرواز ارزهای خارجی! وبی ارزش شدن پول ملی جزء فونداسیون خانه حساب میشه! نه نقش ایوان :)
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهندس پارسی
۰۹:۵۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
با درودی دیگر.ثبات اقتصادی در گرو کارآمدی مدیریتی و عملگرایی نه سخنوری و ارتباطات بهینه جهانی و بین المللی است نه مدیریت فرسایشی و کماکان آزمودن و خطا کردن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۹ دی ۱۴۰۱
تغییر سیاست لازم است تا تعییر مدیر
اگر بانک مرکزی دلار را به بالاترین قیمت بدهد بازار سیر سعودی خواهد داشت تا اینکه به قیمت پایین به واردکنندگان واگذار کند و آنها هنگام ورود کالا نرخ فروش را براساس قیمت آزاد حساب میکنند چرا ملت دو بار ضرر کنند یکی به قیمت پایین دلار را واگذار کنند و دیگری با قیمت بالا کالای وارداتی را بخرند!!!
در مورد ماشین هم همین منطق حکم میکند اگر ماشین را در بورس واگذار کنند و مابه التفاوت نرخ کارخانه تا فروش را به خزانه واریز نمایند کسی که ماشین لازم دارد ثبت نام میکند نه هر کس که گواهینامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۹ دی ۱۴۰۱
ببخشید
سبر صعودی درسته شما نوشتید
سیر سعودی ! خب این یعنی حرکت( سیر) سعودی یعنی حرکت دولت عربستان سعودی
آخرین اخبار